Konfirmantene forteller - Om konfirmasjonsleiren 2017

Ingrid Svendsen og Andreas Fremstad har skrevet om sine opplevelser på konfirmasjonsleiren 2017. Her er konfirmantenes egne tekster om leiren:

Konfirmasjon leiren.

Den 17.mars dro vi på konfirmasjon leir.

Vi møtte opp på Ørland fergekai i tre tiden og tok et opprop for å se om alle hadde kommet før vi kunne setta fra oss baggene og sette oss inni bussen.

Buss turen varte i 2-3 timer pluss ferge.

Dag 1: Bussturen var lang, men hyggelig med latter og høy musikk. Vi ankom Mjuklia (Rennebu) i 6 tiden. Når vi kom inn i bygget, satte vi fra oss baggene i gangen og gikk inn i hovedrommet og fikk høre reglene på stedet og hvem vi var på rom med. Når vi hadde hørt ferdig beskjedene så gikk vi til rommene våre for å pakke ut å gikk opp for å spise kvelds mat.

Vi fikk også en liten omvisning på stede og fikk komme inn i gammelstua og fikk høre om gammelt utstyr de brukte før i tiden.

Dag 2: Vi ble vekket klokken 8 med en bjelle som de gikk ut i gangen med og kom inn på rommene våre med.(som vi ble vekket med hver dag).  Vi spiste frokost og ble delt opp i to grupper. Gruppe 1 skulle være inne med bibel og konfloggen og skrive i den. Mens gruppe 2 var ut og holdt på med samarbeids oppgaver som for eksempel å løfte hele gruppen over en tømmerstokk som var langt oppi luften mellom to trær. Vi byttet etter 2 og en halvtime

Når vi var ferdig med det så gikk vi inn for å slappe av og spise. Og få en beskjed om at vi kunne gå ut å holde på med klatrevegg, ZIP line og kassestabling for de som ville.

Hver kveld hadde vi korssamling.

Dag 3: Vi ble vekket med bjelle denne dagen å, gikk opp og spiste frokost.

Vi gikk ned for å pakke sammen tingene våre og bære det oppe, for vi skulle dra om noen timer. Etter at vi hadde pakket tingene våre, så gikk vi inn i hovedrommet for ha en gudstjeneste, som vi konfirmanter hadde fått bestemme hvordan den skulle foregå. Vi hadde bibellesning, sanger og nattverd. Etter gudstjenesten var ferdig satte vi oss til bords og spiste middag og dessert.

19 mars dro vi hjem, så vi var der i 3 dager.

- Ingrid Svendsen

Konfirmasjonsleiren

Da vi ankom Mjuklia fant vi rommene våre og pakket ut. I hytta fikk vi høre historier om hvordan vi kan ta vare på og respektere de andre.

Dag 2 var det konfirmasjonsundervisning der vi delte oss i to. Den ene gruppa var ute og gjorde øvelser, og den andre var inne og hadde undervisning. I undervisningen hadde vi samtaler om hverandres grenser og vårt syn på alkohol. Ute var det teambuildingsøvelser der vi måtte samarbeide for å oppnå målene. Vi prøvde å få alle over på andre siden av ’veien’ uten at noen falt, ved bruk av noen klosser. Alle samarbeidet for å klare målet! Senere den ettermiddagen klatret vi i klatreveggen, kjørte zip-line, og bygde tårn av kasser mens vi satt på. Kaldt var det, men alle hadde det morsomt. Snøballkrig var det masse av. Den kvelden planla vi hvordan vi skulle utføre gudstjenesten neste morgen ved bruk av salmer, preken og hvilket tema vi skulle snakke om.

Den siste dagen ble det gudstjeneste, der vi ble enige å snakke om livet, og nattverd. Under gudstjenesten skrev vi bønner, tente lys, gikk nattverd, og sang salmer. Det er bra at vi fikk bestemme sammen om hva vi skulle gjøre under gudstjenesten, og hva som var temaet ved preken.

- Andreas Fremstad

Dele-knapper kan ikke vises uten at du samtykker til bruk av funksjonelle cookies. For å gjøre dette må du trykke på knappen helt nederst i venstre hjørne og marker sjekkboks for funksjonelle cookies og deretter klikke på \"Oppdater samtykke\". Evt. klikk på \"Godta alle cookies\" for å godta alle kategorier av cookies. Deretter må du laste siden på nytt.

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"