Velkommen til Kirkepartner Brukerstøtte
Her finner du Support linker for Kirkepartner og linker til andre innloggingssider.
Sjekk ut vår kunnskapsdatabase for vanlige problemer og løsninger, her kan du også opprette og følge dine egene saker(krever pålogging). For brukere med e-post adresse @kirken.no, klikk på "Federert innlogging".
Ønsker du å ta kontakt med oss finner du kontaktinformasjon her: Kontakt oss
KirkeID
Slik logger du på for første gang
Når du har en KirkeID har du en ID på kirkens Microsoft-område, og du må følge kravene til sikker innlogging slik at vi sammen ivaretar krav til personvern og informasjonssikkerhet. Disse trinnene under må du gjennomføre første gang du logger på.
Løsningen krever at du har BankID. Den krever også at du har en smarttelefon for å sette opp tofaktorpålogging med Microsoft Authenticator.
Start førstegangspålogging her: id.kirken.no
Finner ikke brukeren din
Opplever du at brukeren din ikke kommer opp under førstegangspålogging. Ta kontakt med kirkevergen/personal.
Pålogging til kirkens fellesløsninger
Etter at du har gjennomført førstegangspålogging får du tilgang til kirkens fellesløsninger. Hvis du er logget inn med en annen Microsoft-konto (jobb, skole eller privat) i nettleseren på PC-en, bør du bruke en annen nettleser for pålogging til kirkens område, og gjøre påloggingen i inkognitomodus (les om problemer med å logge inn).
Ny eller mistet telefon (uten tilgang til Microsoft Authenticator)
For å sette opp din nye telefon med to-faktor autentisering (Microsoft Autenticator) benytter du vår løsning https://id.kirken.no der du logger deg inn med BankID som bekrefter din identitet.
Har du mistet din telefon og skal sette opp Autenticator på ny telefon, benytter du veiledningen over. Ta også kontakt med Kirkepartner Servicedesk for å få fjernslettet og deaktivert din mistede enhet.
Bytte passord
Dersom du har behov for å bytte passordet ditt og fortsatt har tilgang til Microsoft Authenticator kan du enkelt foreta passordbyttet på denne siden. Husk passordreglene over for å få godkjent nytt passord.
Finner ikke brukeren din
Opplever du at brukeren din ikke kommer opp under førstegangspålogging. Ta kontakt med kirkevergen/personal.
Andre problemer med tilgang eller Microsoft Authenticator
Ta kontakt med servicedesk på e-post eller telefon. Kontaktinformasjonen finner du her.
Kunnskapsdatabase og dine saker
Sjekk ut vår kunnskapsdatabase for vanlige problemer og løsninger, her kan du også opprette og følge dine egene saker(krever pålogging). For brukere med e-post adresse @kirken.no, klikk på "Federert innlogging".
Fjernstyrt support
Kirkepartner bruker TeamViewer som verktøy for å kunne koble seg til maskinen din og sammen med deg se hva som kan være feil. Dersom du sitter på en datamaskin med KLS (Kirkens lokale skrivebord) er TeamViewer allerede installert. Dersom du har en maskin utenfor KLS kan du laste ned programmet her slik at vi kan koble oss til maskinen din og hjelpe deg videre.