Kirkepartners skrivebord ivaretar krav til sikkerhet og fleksibilitet, og er etablert for å kunne jobbe fra andre steder enn bare der en har sin kontorplass til daglig. Dette kommer nå godt med når behovet for å jobbe hjemmefra er blitt mer presserende.
1. Pålogging til Skrivebord
Se Vedlegg «Oppsett pålogging Skrivebord.pdf» nedenfor. Du kan benytte PC, Mac og nettbrett. Den kan også være din private maskin. Har du en gammel maskin, og er i tvil om den vil fungere, se krav nedenfor, eller ta kontakt med Servicedesk.
Når det gjelder nettlinje vil 1 MB normalt være tilstrekkelig. Også mobilt nett med 4G vil ivareta oppkoblingen.
2. Trenger du kun tilgang til din e-post?
Du kan lese din e-post på https://webmail.kirkepartner.no – her logger du inn med ditt brukernavn og RSA kode.
3: Samhandlingsløsninger
I disse dager er det et stort behov for samhandling og kommunikasjon, alle kunder av Kirkepartner Basis/Skrivebord har tilgang til Teams, en kommunikasjonsplattform som muliggjør chat, samtaler med og uten video og konferanser.
For nedlastning av Teams lokalt på din maskin/enhet, se denne artikkelen.
Ditt brukernavn for pålogging er det samme som vises utad når du sender e-post, i mange tilfeller xx123@kirken.no, passordet er tilhørende passord for pålogging til Kirkepartners tjenester.
4: Lese E-post på din mobil?
Du kan få epost og kalender satt opp på din mobil eller nettbrett. Se vedlegg «Mailsynk.pdf» nedenfor for oppsett til Iphone og Android.
Har du behov for assistanse?
Kirkepartner Servicedesk har telefonnummer 21 06 07 08 er betjent mandag til fredag fra 07:30 til 16:30, vi kan også kontaktes på e-post
- Servicedesk (brukerstøtte): servicedesk@kirkepartner.no
- Henvendelser som kun gjelder medlemsregister, kontakt
E-post: support@kirken.no - Kontaktinformasjon (andre henvendelser): post@kirkepartner.no
Vår Servicedesk er bemannet som normalt til tross for at nesten alle ansatte befinner seg på hjemmekontor, i tråd med regjeringens råd.
Kirkepartner har gode kriseprosedyrer og kan betjene plattformen og våre kunder uavhengig av lokasjon de ansatte befinner seg på.