Dersom du skal være trygg på at din identitet og alle dine data er sikre, må også dine enheter - enten det er PC, Mac, nettbrett eller mobiltelefon - være beskyttet. Med en arbeidshverdag hvor stadig flere enheter tas i bruk, og kobles til nettverk, oppstår nye utfordringer når det gjelder sikkerhet. Data og informasjon er noe av det mest verdifulle for virksomheter i dag. Mange ansatte, ikke minst i kirken, behandler også data som er personsensitivt og knyttet til enkeltindividers livssyn. Det er viktig at denne informasjonen ikke kommer på avveie. Når dataene ligger på Kirkepartner Skrivebord er dette ivaretatt, men når en jobber lokalt på den enkelte maskin må sikkerheten også ivaretas. Dette gjelder ikke minst ved stadig mer utbredt bruk av skytjenester.
I tillegg er det ressurskrevende å sikre at den enkelte enhet er oppdatert og brukeren har tilgang til nødvendig programvare. Med Kirkepartner Klienthåndtering får kunden muligheten å få applikasjoner levert av Kirkepartner til lokal enhet, på en sikker og effektiv måte. Ved avslutning av arbeidsforhold vil en effektivt kunne foreta sletting av data på enheten.
Kirkepartner Klienthåndtering baseres på Microsoft Intune og Microsoft Enterprice Mobility Security E5. Dette er en tilleggspakke som kun fås til Microsoft 365 E3, lisensen Kirkepartner benytter for alle Skrivebordbrukere.
Tjenesten er ferdig integrert med øvrige løsninger fra Kirkepartner. Kirkepartner ID og Microsoft 365 E3 + Security E5 er inkludert, og gir full klientbeskyttelse på alle fronter. Tjenesten forenkler administrasjonen og reduserer arbeidet, noe som er kostnadsbesparende.
Tjenesten tilbys brukere som er på Kirkepartner Skrivebord.
Skal Kirkepartner levere programvare til den enkelte bruker sin lokale maskin, uten at vedkommende skal trenge å logge seg på Kirkepartners virituelle Skrievebord (via VMware), vil det være et krav om at brukerens maskin har installert Kirkepartner Klienthåndtering.
Tjenesten tilbys brukere som er på Kirkepartner Skrivebord. Våre Basis og Plusskunder får tjenesten Kirkepartner Klienthåndtering til en fordelaktig pris. I tillegg får brukeren support og "singel point of contact" fra Kirkepartner Servicedesk.
Etter førstegangs bestiling (avtale) kan kunden selv vedlikeholde hvilke brukere hos seg som skal ha produktet for sine maskiner (ID-web). Hver bruker kan ha flere terminaler (mobil, PC osv).
For bestilling, eller ytterliger informasjon, ta kontakt med oss.