- Grunnforutsetning
- Kirkepartner Basis plattform må være installert
- Kirkepartner har inngått rammeavtaler med fire leverandører av lokale fagsystemer; Agrando AS, Ecclesia Systemer AS, Kirkedata AS og Kommunion AS
- Kirkepartner bistår ved gjennomføring av minikonkurranse og kontraktsinngåelse med foretrukket leverandør. Fellesråd får også bistand ved installasjon og verifikasjon av løsning, samt ved oppdateringer og nye versjoner av løsning
- Avrop på rammeavtalene forutsetter at det gjennomføres en minikonkurranse med rammeavtaleleverandørene som har kontrakt på aktuelt systemområde
- Prosessen for gjennomføring av minikonkurranse starter ved å fylle inn mal for minikonkurranse – her skal følgende fremgå;
• hvilken kunde som etterspør nytt lokalt fagsystem
• kontaktperson for tilbudsprosessen
• hvem som inviteres til å inngi tilbud (her må samtlige leverandører som kan levere aktuelt systemområde inviteres)
• spesifikasjon av krav til leveransen med nærmere angivelse av hensikten med avropet
• instruks til tilbyder
• krav til verifikasjon av tilbudt løsning fungerer på plattformen
• angivelse av dagens systemområder og hvem som er leverandør
• etterspurte systemområder
• angivelse av eventuelt viktige funksjonelle krav og integrasjoner for kunde som skal dekkes av etterspurt systemområde – kravet skal baseres på og refereres til i henhold til kravtabellene i rammeavtalenes bilag 1
• opplæringsbehov angis
• Dato for utsendelse av forespørsel og tilbudsfrist angis i dokumentet
• Kriterier for evaluering må følge samme kriterier som for valg av rammeavtaleleverandørene og er derfor forhåndsutfylt i malen – 20 % løsningsspesifikk kompetanse, 30 % løsningsforslag og 50 % totalpris for kunden - Tilbyder skal svare på minikonkurransen ved å fylle inn sine svar direkte inn i utkast til tildelingsskjema
• Pkt 1 – her skal tilbyders spesifikasjon av leveransen fremgå
• Pkt 2 – her skal fremdriftsplan fylles inn
• Pkt 3 – her skal aktuelt tilbudt personell for gjennomføring av leveransen settes inn
• Pkt 4 – her skal eventuell bruk av underleverandører fylles inn
• Pkt 6 – her skal tilbyder konkretisere omfang på leveransen herunder systemområder, tilbudt opplæring og annen tjenesteleveranse - Evaluering foretas basert på kriteriene etter rammeavtalen og det økonomisk mest fordelaktige tilbudet skal velges
- Meddelelse om tildeling av avrop gis til de tilbydere som har gitt tilbud
- Tildelingsskjema ferdigstilles og signeres av kunde og leverandør