Seminar - Stifstdagane 2019

Seminar i Bergen sentrum 13. juni kl. 10:00 - 11:45.  Alle er no plassert på seminar og ein kan ikkje bytta pga. plass/servering.

Kunsten å feire gudsteneste
Målet er å skape begeistring og dynamikk omkring dei liturgiske ledda i gudstenesta og sikre ein meir einskapleg og felles liturgi i kyrkjelydane.

- Med utgangspunkt i Kyrkjemøtet sitt vedtak om Justert ordning for hovedgudstjeneste, vil kantor i Bragernes kirke, Jørn Fevang, gje oss kunnskap og inspirasjon til ein renessanse for gudstenestefeiringa i kyrkja vår.

Messy Church og Diddy Disciples
Våre kollegaer i Southwark bispedøme i London gjev oss nye gode verktøy for familearbeid og småbarnssong som gudsteneste, og andre impulsar frå arbeidet i Den anglikanske kyrkja. Det blir først einintroduksjon av Messy Church, så Diddy Disciples, så deler vi oss i to grupper for å bli endå betre kjende med arbeidet. Seminaret passar for alle yrkesgrupper som er engasjert i familiearbeid og trusopplæring.

Ungdomsdialog på tvers av tru
Kyrkjeleg dialogsenter Bergen fortel om ungdomsprosjektet «Inter». Det er eit prosjekt med unge vaksne med ulike trus- og livssyn som har laga ei dialogisk framsyning med sine personlege trusforteljingar. Framsyninga "MIN TRO" har blitt vist på fleire vidaregåande skular, Litteraturhuset i Bergen og på Høgskulen på Vestlandet. Eit av måla med framsyninga er å gje ungdommar eit innblikk i unge menneske si tru, aksept for det som er ulikt og toleranse på tvers av ulike meiningar. Under seminaret får vi oppleva denne framsyninga, og det er rom for spørsmål etterpå med bruk av dialogiske metodar.

Verdige møte på gravplassen
Første del av seminaret vil ta for seg gravferdsseremonien. Hvor viktig er den? Kan vi klare oss uten?
Innlegg og debatt ledes av kirkeverge Asbjørn Vilkensen, Bergen kirkelige fellesråd
I del to vil handle om de forskjellige tros- og livssynssamfunns behov for tilrettelegging av gravferder. Hva skal til for at en seremoni, gravlegging og grav er tilrettelagt?
Innledes av gravplassjef Inghild Hareide Hansen, Bergen kirkelige fellesråd.

Uenighetsstaben (tidlegare tittel: Stabsutvikling og trusopplæring)
Staber i Den norske kirke er - som fellesskap flest - preget av ulike typer spenninger. Det er ikke alt vi er enige om, verken når det gjelder hva, hvordan eller hvorfor vi gjør som vi gjør. Det kan handle om ulikheter i teologisk orientering, eller det kan handle om forskjeller i hvordan ulike profesjoner ser på saker og ting, bare for å nevne noe. I dette seminaret vil vi snakke om betydningen av å sette ord på slike spenninger, og diskutere hvordan de kan brukes konstruktivt. Kanskje ligger det uutnyttede ressurser i uengihetsstaben?

Kunsten å forme livet
Korleis snakke om livet og spiritualitet for menneske i dag?
Føredrag og samtale: Stian B. Aarebrot: «Kunsten å forme livet - en introduksjon til plastisk teologi»?