Grunnlovsjubileet: Ressurser til feiringen

Vi feirer fremdeles grunnlovsjubileum! Tidlig i november 1814 ble den endelige grunnloven vedtatt, og i kirkene ble dette markert med en bededag 11. november. Om din menighet ønsker å markere dette, finner du salmer og prekenstoff her!

Grunnlovsjubileet: Ressurser til feiringen

Borg bispedømme har lagd en nettside med bakgrunnsinformasjon og ressurser for markering av 1814-jubileet i kirkene lokalt i Østfold og Akershus. Her finner du salmer som ble sunget i gudstjenestene i 1814, originalt prekenstoff, og masse annen interessant lesning. Velkommen til http://1814iborg.wordpress.com/, sidene er til for å brukes!

Borg bispedømme er utgiver, og informasjonen er basert på vårt regionale perspektiv. Mange av de viktigste stedene for hendelser i 1814 ligger i dette bispedømmet – byene i Østfold og Eidsvoll er i sør- og nordendene av vårt område, og det har vært mange historie-markeringer i området i løpet av 2014. Fremdeles er det mer å feire!