Pilegrim i troens hus

Hva ønsker pilegrimer i møtet med kirken? Og hvordan kan kirken møte pilegrimene på best mulig måte? Dette blir tema for pilegrimsseminar i Frei kirke og på Knudtzonlunden i september.

Pilegrim i troens hus

Interessen for pilegrimsvandringer og pilegrimsreiser er økende i vårt bispedømme. Stadig flere menigheter bruker pilegrimsmotivet i sitt arbeid på en eller annen måte, og nye pilegrimsleder blir etablert også i Møre bispedømme. I 2015 ble pilegrimsleden fra Valldal til Dombås åpnet, og etter planen skal Kystpilegrimsleia fra Stavanger til Trondheim åpnes i 2018.

Hva ønsker pilegrimer i møtet med kirken? Og hvordan kan kirken møte pilegrimene på best mulig måte?

Dette er hovedtemaet på dagsseminaret i Frei kirke og på Knudzonlunden på Frei onsdag 20. september 2017.

Bidragsytere på seminaret er mellom andre Einar Vegge, pilegrimsprest Nidaros, Bernt Aanonsen, pilegrimsprest og prosjektleder for Pilegrim i nord, Margrete Kvalbein, dansekunster/fungerende sogneprest på Frei, Gerd Anne Aarset, prost i ytre Nordmøre prosti, Kjersti Kolbjørnsrud, seniorrådgiver i Kirkerådet.

SEMINARAVGIFT:

500,- inkludert lunsj, kaffe og kake, ved påmelding før 15. september