Vi kan bidra - mindre alene sammen

TV-aksjonen 2018 går til Kirkens Bymisjons arbeid for å skape et varmere og mer inkluderende samfunn. Møre bispedømme vil støtte opp om årets aksjon og vil oppmuntre deg til å være delaktig!

Vi kan bidra - mindre alene sammen

Mindre alene sammen er navnet på årets TV-aksjon. Det er mange i Norge i dag som står utenfor. Det kan være at de mangler en seng å sove i, andre har ingen å snakke med. Kirkens Bymisjon er motivert av « Fordi ett møte kan endre et liv – og flere møter kan endre et helt samfunn». Og alle blir invitert til å bidra! Det er bruk for deg og meg.

Kirkens Bymisjon startet sitt arbeid i 1855 i Christiania (Oslo). I dag driver de mer enn 200 tiltak i 40 byer og tettsteder over hele landet. De er med i en stor dugnad som kirkens forlengede arm, og er et ansikt utad mange møter.

Kirkens Bymisjon jobber for at alle skal erfare respekt, rettferdighet og omsorg, uansett religiøs og kulturell bakgrunn, seksuell legning, livssituasjon og livssyn. Organisasjonen er forankret i kristne og humanistiske verdier og har en sterk tilknytning til Den norske kirke. Det diakonale perspektivet og den diakonale tradisjonen er noe av det som motiverer Kirkens Bymisjon. De ser verdien av å åpne dører slik at mennesker kan bli inkludert og legger til rette for et varmere samfunn.

Og et varmere samfunn ønsker vi å bidra til å bygge.

I dag driver Kirkens Bymisjon arbeidstiltak, behandling og helsehjelp, boligtiltak, eldreomsorg, fattigdomstiltak, flerkulturelt arbeid, åpen kirke og en god del mer.

Innsatsområder for årets aksjon er:

• Kom inn for natten; akutte behov
  • Kom inn i hverdagslivet; deltakelse
  • Kom inn i samfunnet; Inkludering

Møre bispedømme vil gjerne støtte opp om årets aksjon og vil oppmuntre deg til å være delaktig!

Hva kan du gjøre?

• Du kan være bøssebærer søndag 21.oktober
  • Du kan gi en gave til aksjonen
  • Du kan synliggjøre temaet for aksjonen gjennom arbeidsplassen din
  • Du kan by på auksjoner/starte auksjoner
  • Du kan samarbeide med skoler og barnehager for informasjonsarbeid (finnes infomateriell på hjemmesiden blimed.no)
  • Du kan opplyse kirke og menighet og legge tilrette for deltakelse

God deltakelse og lykke til!