Kyrkja sitt nærområde

Biskopen er ein viktig høyringspart i saker knytte til forvaltninga av kyrkjene sitt nærområde.

Kvernes stavkyrkje i Averøy er frå 1300-tallet. Foto: Svein Magne Harnes ©

Kyrkje og kulturskatt   Kyrkjeforvaltning i Møre   kirkesok.no

Mange av kyrkjene i Møre ligg på stader som har kyrkjetradisjon tusen år tilbake. Ofte har det stått fleire kyrkjer på same staden, og deler av nærområdet kring kyrkja kan då vere såkalla mellomaldergrunn, som er freda etter kulturminnelova.

Forvaltninga av desse tradisjonsrike områda skjer i eit samspel mellom dei lokale sokna, biskopen, fylkeskommunen og Riksantikvaren.
Kommunale plan- og byggesaker knytte til desse områda blir sendt til sokna, biskopen og fylkeskommunen/Riksantikvaren for uttale.

Sokn og biskop uttalar seg om korleis planane kan verke inn på kyrkje og kyrkjestad.

Fylkeskommunen skal vurdere kva innverknad planene har på omgjevnadene kring kyrkja, med omsyn til kulturminneinteresser.

Er kyrkja på staden freda, skal Riksantikvaren uttale seg om planane, jf. kulturminnelova.

Kyrkje   •   Kyrkja sine omgjevnader   •  Kulturarv-strategi for Den norske kyrkja