Møtte ordføreren i Steinkjer

Møte med kommunledelsen er alltid en del av biskopens visitas. På rådhuset i Steinkjer tok ordfører Bjørn Arild Gram og kultursjef Leif Terje Nilsen imot da biskop  Herborg Finnset og hennes følge kom på besøk.

Biskop Herborg Finnset sammen med prost Gustav Danielsen (f.h), ordfører Bjørn Arild Gram og kultursjef Leif Terje Nilsen. (Foto: Inge Torset)

Det sosiale arbeidet for lokalsamfunnets innbyggere er noe kirken og kommunen står sammen om og gjerne samarbeider tett om. Diakoni ble derfor en viktig del av biskopens samtaler med ordføreren, ikke minst fordi Steinkjer nettopp er tildelt 200.000 kroner av Nidaros bispedømmeråd som lønnstilskudd til ny diakon.

På sakskartet denne formiddagen i Steinkjer rådhus sto også en orientering om kommunen og samtaler om gravplassforvaltning og gjensidig samarbeid fremover.