Her følger rutinebeskrivelse for hva søker og arbeidsgiver skal gjøre i en søknadsprosess.
De nye rutinene gjelder f.o.m. opptak til kurs med søknadsfrist 15. september 2017.
Bispemøtet har utarbeidet en mal for søknadsskjema som kan brukes av søker og arbeidsgiver i søknadsprosessen for støtte til EVU-kurs.
Rutiner ved søknad om støtte til EVU-kurs
Søknad til biskop/arbeidsgiver
- Den enkelte prest søker biskop / arbeidsgiver tjenestevei om permisjon og evt. stipend/støtte ved å fylle ut søknadsskjemaet som ligger under.
- Søknadsfrist vårsemester: 15. mars.
- Søknadsfrist høstsemester: 15. september.
- Prosten videresender søknad med påtegning til biskop innen 5 virkedager etter å ha mottatt søknad fra søker.
- Biskop / arbeidsgiver behandler søknaden og sender svar på søknaden per mail til søkeren innen svarfrist:
- Svarfrist vårsemester: 5. april.
- Svarfrist høstsemester: 5. oktober.
Søknad til lærested
- Ved godkjent søknad fra arbeidsgiver søker presten selv om opptak til kurset ved å søke direkte til lærested. Se mer informasjon om søknadsprosessen mot lærested samt søknadsfrist under det enkelte kurs.
Vedlagte mal for søknadsskjema er i et låst word-format med skrivefelter.
For å skrive i dokumentet må man velge "Visning" + "Rediger dokument" etter at det er åpnet.