Husk det globale perspektiver i reformasjonsmarkeringen!

Slik lød budskapet fra Kirkerådets utsendte til temasamling i Bodø sist onsdag. Her ble ressursmateriell til høstens fire Reformasjonsgudstjenester presentert.

Husk det globale perspektiver i reformasjonsmarkeringen!

Foto: Knut Hallen holder engasjert innlegg

Kirkerådet besøkte bispedømmet for å inspirere menighetene til også å ivareta det globale perspektivet i reformasjonsmarkeringen. Ressursgruppen for Miljø, forbruk og rettferd arrangerte åpen temadag for menighetene.

Det skal holde fire Reformasjonsgudstjenester med ulike tema høsten 2017:

27.august Nåden alene

17 september Skaperverket er ikke til salgs

15. oktober Frelsen er ikke til salgs

19.november Mennesker er ikke til salgs

Knut Hallen(SMM), Per Ivar Våje(Skaperverk og bærekraft), Elin Finnseth Sæverås (Norges Kristne Råd/Global uke), Hilda Kristine Hanssen (Kirkens Nødhjelp) presenterte alle sammen ideer, muligheter og ressursmateriell fra sine respektive organisasjonene

Datoene vil bli lagt ut på bispedømmerådets kalender og vi vil knytte opp ressursmateriell til hver enkelt søndag - så følg med og lykke til med markeringene.