Diakoni

Diakoni blir ofte omtalt som kirkens omsorgstjeneste. Diakonien er evangeliet i handling og uttrykkes gjennom nestekjærlighet, inkluderende fellesskap, vern om skaperverket og kamp for rettferdighet.

Diakoni

Frivillige

Det diakonale arbeidet hadde ikke gått rundt uten alle de gode frivillige. Vi er veldig takknemlig for alle som bidrar på forskjellige områder. Har du lyst til å være frivillig på noen av våre tilbud så ta kontakt med diakon Hanna eller diakonimedarbeider Marta. Kontaktinfo finner du nederst på nettsiden.

Årstad diakonat

Årstad menighet har et diakonat som ble startet opp før kirken vår ble bygget. Årstad menighets diakonat ble stiftet i 1877 for å ivareta «syke, gamle og trengende» i menigheten. Diakonatet er en selvstendig gren innen Årstad menighet, men samarbeider om menighetens diakonale arbeid. Diakonatet har eget styre, og årsmøte. Regnskapet inngår i Årstad menighetsråd sitt årsregnskap.

Diakon

Våren 2024 er det blitt ansatt en ny diakon i Årstad og Fridalen menigheter. Hun heter Hanna Nordstrand og kommer i fra Austevoll. I 2023 ble Hanna ferdig med master i diakoni og i bunn har hun en bachelor i praktisk teologi og ledelse. Høsten skal det lages ny diakoniplan og nye tilbud vil etter hvert dukke opp. Så følg med på nettsiden her for mer info.

Diakonimedarbeider

Mange kjenner diakonimedarbeideren vår Marta Zientalak, fra Polen. Hun har hatt forskjellige vikarstillinger hos oss, men fra juni 2024 har vi gleden av å si at hun er ansatt i fast stilling. Hun jobber mest med godt voksne og har aktiviteter som eldretreffet og trimgruppe. Marta og Hanna kommer også til å samarbeide om en del diakonale tiltak, som for eksempel årets sommeraktiviteter.

Klikk på lukene under for å lese mer om våre tilbud: (under oppdatering)