Ikke en spurv til jorden uten at Gud er med

Illustrasjonsbilde fra Pixabay

Tro det når stormen herjer
Bladløse vintertræer
Tro det når brenning bryter
Over de nakne skjær

Et setning jeg ofte har hørt den seneste tid (hovedsakelig fra prester) er setningen «frykt ikke, bare tro». Og i går ble jeg minnet om denne sang av Ingeborg P. Fougner «Ikke en spurv til jorden uten at Gud er med». Selv når vi opplever og være redd for at miste, eller vi kan føle os ensomme eller på avstand, da er Gud nær. Ja, han kjenner oss; selv våre hodehår har han tal på (Matt 10,29). Det kan gir oppmuntring og håp mitt i det som er vanskelig. La oss oppmuntre hver andre. Skriv gjerne i kommentarfeltet et ord fra Bibelen eller en salme til oppmuntring, veiledning og trøst.

«Ikke en spurv til jorden!
Det er et ord til deg.»

Hilsen kapellan Martin Nørremark