Kom til Gudstjeneste

ÅPNER FOR GUDSTJENESTER IGJEN: Eidsvåg menighet er nå klar med plan for åpning av gudstjensten igjen. Første gudstjeneste i Eidsvåg Kirke blir søndag 24. mai kl. 11.00 ved Aage Mjeldheim. Men allerede på torsdag d. 21. mai kan vi invitere til felles gudstjeneste i Biskopshavn Kirke ved Tor Martin Koppang. Se lenk med opptakt fra kapellan Martin Nørremark og prest Tor Martin Koppang nedenfor

Tiltak
Gjenåpning av kirker og gjennomføring av gudstjenester og kirkelige handlinger kan skje under følgende forutsetninger:

- Maksimalt 50 personer (i tillegg til medvirkende) til stede.
- Minimum 1 meter mellom hver person (gjelder ikke personer i samme husstand).
- Syke personer skal ikke delta eller være til stede.
Gode rutiner for håndhygiene og renhold.

Nattverd
Nattverd gjennomføres på en slik måte at det ikke er direkte kontakt mellom nattverdutdeler, brød/vin og deltakere. Alle må følge de anvisninger som blir gitt.

Nasjonal smittevernveileder
Vi følger smittevernveilederen som er utarbeidet av Kirkerådet i samarbeid med Bispemøtet, KA og styret i Norges kirkevergelag. Veilederen er i samsvar med Folkehelseinstituttets smittevernveiledning.