Velkommen som konfirmant!

Konfirmasjonstiden i Fana og Ytrebygda kirker 2024/2025

Å være konfirmant i kirken handler om å utforskre kristen tro og livets store spørsmål. Du er velkommen til konfirmasjon i kirken akkurat som du er, så gleder vi oss til å utforskre tro, tvil og nysgjerrighet sammen med deg!

Dersom du ikke var på infomøte 22.mai kan du lese et kort referat her:  Referat fra foreldremøte 22.mai.pdf

Å være konfirmant i Fana og Ytrebygda kirker er tredelt i innhold, og består av:

1. Undervisning

Du får undervisning i sentrale temaer i grupper eller på nett.

2. Gudstjenester

I løpet av konfirmasjonstiden skal du være med på syv gudstjenester + enten en TGiF eller en Gospelnight

3. Aktivitetsgrupper

Den kristne tro er mer enn teori. Vi vil også at du skal få gode opplevelser i en kristen ramme – gjennom aktivitet, handling og fellesskap. Derfor vil du være med i en aktivitetsgruppe. Gruppene du kan velge mellom er: Leir og undervisning, Ten Sing, FKU-Teknikk, Yngres, SkogOgSånn.

Konf+

Alternativt tilbyr vi Konf+ til ungdom som har behov for tilrettelagt konfirmasjonstid. Les mer om dette tilbudet lengre nede på siden.

Til alle konfirmanter og foresatte:

Før du melder på din konfirmant, er det viktig at dere leser dere opp på hvilke aktivitetsgrupper dere kan velge. Sett dere inn i hvilke krav de ulike aktivitetene stiller, merk dere viktige datoer og vær oppmerksom på at enkelte aktiviteter koster litt mer grunnet større utflukter.

Vi gjør oppmerksom på at man ved konfirmantpåmelding får anledning til å sette aktivitetsgrupper opp i ønsket rekkefølge. Vi forsøker så godt vi kan å gi alle førstevalget sitt, men det er ikke alltid vi får den kabalen til å gå opp. Være derfor nøye med hva dere setter opp på andre- og tredjeplass. Hvilken gruppe konfirmantene får tildelt vil klargjøres og informeres om i august, samtidig som man også får vite konfirmasjonsdatoen sin.

Vi ber også alle lese gjennom informasjonen under i forkant av påmelding. Foresatte er ansvarlig for å følge dette opp!

Konfirmantpåmelding Fana og Ytrebygda kirker

Konfirmantavgift og økonomi

Konfirmasjonsdatoer 2025 (NB: Også lagt ut datoer for våren 2026 HER)

Viktige datoer