Vil du lære mer om kristen tro?

Du kan komme til kirken for korte foredrag og fordypning i kristen tro og tenkning med tid for refleksjon på temakveldene "Tid for tro" i kirken.

Vil du lære mer om kristen tro?

Vil du vite mer om kristen tro?

Temakveldene "Tid for tro" har foredrag og fordypning i kristen tro og tenkning. Etter en innledning blir det tid for samtale og refleksjon. Enten du vet litt, mye eller absolutt ingenting om det som foregår i kirken, tror vi du vil finne dette interessant.

Høsten 2024 planlegger vi tre samlinger, der vi spiser et enkelt måltid sammen, lytter til ein innledning og har en samtale etterpå. Vi arrangerer dette i samarbeid med Skjold menighet. Alle er hjertelig velkommen.

Program for høsten 2024 er:

Vi starter kl 19.00 og holder til i Menighetssalen i Søreide kirke

26.september- merk i Skjold kirke: Tema: Kristenrett og kirkerett. innledning ved Torgeir Landro fra NLA

29.oktober- i Søreide kirke: tema: Tema: Håp - og Alle helgensdag-Innledning ved Eiel Holten

26.november- I Søreide kirke. Tema: Adventstid, som fastetid- tro i adventstiden - innledning ved Gunnar Mindestrømmen