Allehelgens dag

I forbindelse med allehelgensdag inviterer Bergens menigheter til åpent kapell i Møllendal kapell søndag 5. november og gudstjenester søndag 5. november.

Allehelgens dag

Allehelgensdag er en dag som for mange har blitt en viktig minnedag. En dag der man kan gå på graven, tenne et lys og minnes kjære som har gått bort.

Åpent kapell er et samarbeidsprosjekt der alle Bergens menigheter sammen åpner dørene for dem som ønsker et sted å komme på allehelgensdag.

Møllendal kapell er åpent fra 15 - 18 og her blir det musikk, tekstlesing og mulighet for samtale. Det blir også minikonsert med Harald Jacob Holtet og Belinda Olsson Lerøy kl 16.30

På allehelgensdag holder vi gudstjeneste i alle kirkene våre:

DOMKIRKEN kl 11.00 - velkommen til gudstjeneste ved Hans Jørgen Morvik. Domkantorene Kjetil Almenning og Sigurd Øgaard medvirker.

JOHANNESKIRKEN kl 11.00 - Vel møtt til høymesse i Johanneskirken. Etter messen samles vi til kirkekaffe i kaférommet i kirken.

NYKIRKEN kl. 11.00 - Vi holder messe og prater med barna om savn, død og livets gang. Det blir vakker sang, kanskje noe drama og godt fellesskap rundt et sårbart men viktig tema.
Etterpå blir det kirkesaft (og kaffe til de store). Tweens og Barnegospel medvirker.

Prest: Øyvind Risa. Kantorer: Brita Maripuu og Eirik Breivik Minde. Menighetspedagog: Hilde Tetlie.

MARIAKIRKEN kl 18.00 - Velkommen til kveldsmesse på Allehelgensdag. Mariakirkens kantori deltar i gudstjenesten. I gudstjenesten kan også du tenne lys til minne om de som er gått bort. Nattverd og kirkekaffe. Kantor K. Askeland. Prest Hildegunn K. Isaksen

ST. JACOB kl. 19.00 - Velkommen til Puslespillet søndag 5. november, denne gang i Jakob sal, med tema: håp! Det blir andakt, nattverd, kaffe og kake og flere deltar med musikk el.l.