Kirkelig handlinger

Hvert år møter mange kirken i forbindelse med dåp, konfirmasjon, vielse, begravelser, i høytider og hver eneste søndag.

Kirkelig handlinger

Gudstjeneste

Alle mennesker er velkommen til gudstjeneste i Den norske kirke. Gudstjenesten gir rom for hele livet, både glede og sorg. I gudstjenesten kan du sammen med andre dele tro og undring, bønn og tilbedelse.

Dåp

I dåpen får vi løftet om at Jesus er med oss alle våre dager, og gjennom dåpen blir alle som er døpt en del av kirkens store fellesskap.

Konfirmasjon

Selve konfirmasjonen er en skikkelig festdag som bare er din. Denne dagen blir du bekreftet for den du er – en helt spesiell dag for deg som blir konfirmert, alle som er glad i deg og for kirken.

Vielse

I en kirkelig vielse er det rom for dere og deres kjærlighet for hverandre. I et vakkert kirkerom, med musikk og tekster som berører gir dere løftet om å elske og ære hverandre.