Glad påsk, sier svenskene - God påske sier vi

Det er litt forskjell på påskeønskene fra svensker og nordmenn, men vi mener alle det samme: Vi ønsker våre venner og familie en fin tid. Vi ønsker at de vi er glad i skal ha det godt og være glade.

Glad påsk, sier svenskene - God påske sier vi

For noen er påsken det å reise til fjellet - bort fra kjas og mas. Mens for andre er bypåske det store. Vandre rundt i småsko og se våren komme nærmere.

Uansett hva du liker best - er det ofte mulighet til å gå i kirke. Kirkene i hele landet er klare for påsketurister, med det glade budskapet om Jesu oppstandelse.

Her er oversikten over gudstjenester i Sør-Aurdal:

18. april, Skjærtorsdag, Jesus vasker dispiplenes føtter:
kl. 1600: Veståskapellet, Høymesse v/Tore prest og Anders kantor
kl. 1930: Hedalen stavkirke, Kveldsmesse v/Signe prest og Anders kantor

19. april, Langfredag, Lidelsesberetningen:
kl. 1100: Reinli kapell, Høymesse v/Tore prest og Anders kantor
kl. 1100: Teinevassåsen, Sportsandakt v/Helge Hartberg

21. april, Påskedag, Den tomme graven:
kl. 1100: Bagn kyrkje: Påskehøymesse v/Signe prest og Anders kantor
kl. 1100: Hedalen stavkirke: Påskehøymesse v/Signe prest og Arne Heimestøl

22. april, 2. Påskedag, Den tomme graven:
kl. 1100: Begnadalen kirke: Påskehøymesse v/Signe prest og Anders kantor og Barnekoret