Innbrudd ved Leirskogen kyrkje

Vi ber naboer holde ekstra tilsyn med kyrkja fremover!

Innbrudd ved Leirskogen kyrkje

Det var kirketjener Tore Trædal som oppdaget innbruddet, da han kom på jobb lørdag 28/10. Han skulle brøyte for Allehelgensmessa søndagen, og oppdaget at det hadde vært noen i boden. Snøfreseren og noe verktøy er stjålet. Forholdet er anmeldt!

Boden er en del av kirkestua og døra til boden vender ut mot vegen. Vi håper noen kan ha lagt merke til noe, og at de tar kontakt med oss på kirkekontoret eller kirketjener.

Vegg i vegg med boden er Gravkapellet og døra til kirkestua er på endeveggen som vender ut mot parkeringsplassen til kirken.

Det er alltid trist med innbrudd, det være seg privat eller offentlig. Når man går til verks på kirkens bygninger synes jeg det er ekstra ille - for tanken om hvor lang tid det tar før vedkommende prøver seg på selve kirka har dukket opp og den slipper ikke tak!

Vi ber derfor naboer holde ekstra øye med kirka vår en tid fremover, og ta kontakt hvis du oppfatter noe mistenkelig.

På forhånd tusen takk for hjelp!

Kirkevergen