HUK i Hedalen

I HUK har vi det siste året hatt noen spennende aktiviteter. Det er to grupper som jobber hver for seg og som møtes når vi alle samles en gang i måneden.

HUK i Hedalen

HUK står for Hedalen ungdomsklubb.

Jon Breen og Olav Kristian Huseby har ansvar for mekkegruppa.

Jenter og gutter samles i garasjen til Jon og her er det mye som må gjøres før denne Cadillacen fra 1960 blir som ny. Men her er skru-glede og entusiasme. Dette er et langsiktig prosjekt. Kanskje blir den like fin som denne her?!

Kjell Eriksen og Einar Breen bidrar i film/video-bransjen og lærer de som vil å filme. Vi bruker egne telefoner, men kan komme å redigere og klippe hos Kjell. En av HUK’erne i fjor lagde en film som hun brukte til norsktentamen på vg med godt resultat. Så her er det mange muligheter. Akkurat nå er det utlyst en kort-filmkonkurranse med premie. Det blir kåring utpå våren.

Vi har fått økonomisk tilskudd både lokalt og ellers, til bil-prosjektet og til filmutstyr. Det er vi takknemlige for.

I snitt er vi 9 ungdommer som møter på fellessamlingene på HUK.

Nå i midten av november drar vi,tradisjonen tro, på Get Focused i Tønsberg. Det er et tverrkirkelig stort ungdomsarr. med tydelig forkynnelse, lovsang, konserter og volleyball-turnering.I år har vi eget volleyball-lag.

På fellesamlingene lager vi mat i lag, snakker om tro og liv, leiker/spiller og har tid til å møtes.

En flott ungdomsgjeng!