Fastetida

Fastetida er dei førti dagane frå askeonsdag til palmesøndag. Dei er ei forberedelse til påsketida, ei tid for stillhet og bøn, men også ei tid hvor vi kan fokusere på å lyfte blikket utover oss selv og mot andre.

Fastetida

I tidligere tider ble budet om å faste, det vil si avstå fra mat og drikke, tatt bokstavelig. Helt fram til 1800-tallet fulgte mange fastetradisjoner her i landet. I vår tid er fasten først og fremst en tid for stillhet og meditasjon, som forberedelse til påskehøytiden. Bibeltekstene i fastetiden handler om åndskamp, strid og om utholdenhet i troen.

I Jesaja står det: «Dette er fasta eg har valt: å løysa urettferdige lenkjer,  sprengja banda i åket, setja undertrykte fri og å bryta kvart åk sund. Å dela ditt brød med svoltne og la hjelpelause og heimlause koma i hus.
Du skal sjå til den nakne og kle han, du skal ikkje snu ryggen til dine eigne.» - Jes 58, 6-7.

Dette bibelverset seier noko om kva som kan vere fokuset i fastetida.  Fastetida kan gi oss fokus på dei viktige tinga. Kanskje gjøre noko for andre? Eller å gjøre noko for din egen åndelighet? Her er nokre konkrete handlingsalternativ. Kanskje du finn noko du har lyst til å prøve ut i denne fastetida?

Noe du kan gjere for ditt indre

Om morgonen: Når du står opp kan du teikne krossteiknet på deg sjølv og si: «Eg høyrer Jesus til».

Om kvelden: Ta fem minutt og tenk gjennom dagen. Sjå etter der du merka Guds nærvær eller spor av Gud. Kva vil du takke for? Kva vil du be om tilgjeving for?

Ei periode: Kutte ned på bakgrunsstøy (tv, mobil, radio). Søke stillhet og Gud, kanskje en halvtime hver dag? Lese i bibelen.

Noe du kan gjere for andre

Del litt pengar kvar veke om du har høve: 200 kr til Kirkens Nødhjelp gir varig reint vatn til ein heil familie. Du bestemmer beløpet. Vipps 2426.

Ein dag i fastetida: Invitere nokon til middag eller kvelds som du trur vert ekstra glad for det.

Heile fastetida: Kva slags freisting kan du avstå fra i 40 dagar? Du kan kutte noko, og dele det du sparer med andre (f.eks i kollekt eller Kirkens nødhjelp). F.eks kutte ned kjøttforbruk, kaffen på vei til jobb, shoppestopp, selge noe du ikke lenger bruker?