Vil du være frivillig på Fasteaksjonen 2019?

Tirsdag 9.april går årets Fasteaksjon av stabelen! Da skal godt over 100 bøssebærere rundt i Ås. Dette er en stor og gøy dugnad med et meningsfylt mål. Pengene vi samler inn, går til Kirkens Nødhjelps arbeid med rent vann til utsatte grupper. Vi trenger fortsatt flere frivillige - kanskje DU vil bidra?

Vil du være frivillig på Fasteaksjonen 2019?

Hva er Fasteaksjonen?
For over 50 år siden bestemte menighetene i Norge seg for å ha en årlig innsamlingsaksjon til Kirkens Nødhjelp sitt internasjonale arbeid. Fasteaksjonen er i dag den nest største innsamlingsaksjonen i Norge, – etter TV-aksjonen. Aksjonen er lagt i en tid av kirkeåret som heter fastetiden. Fasten varer i 40 dager helt fra askeonsdag, men selve Fasteaksjonen arrangeres over hele landet søndag til tirsdag før palmesøndag, altså 7. – 9. april. I Ås har vi aksjonsdag tirsdag 9.april.

Hva går pengene til?
844 millioner mennesker mangler tilgang til rent vann. Tema for Fasteaksjonen 2019 handler om Kirkens Nødhjelps arbeid med vann og sanitær i utsatte områder omkring i verden. Du kan finne mer informasjon på www.fasteaksjonen.no.

Hva kan jeg bidra med?
Hele aksjonen er en stor dugnad og vi lager fest med kaffe, vafler, kake og god stemning i Ås Arbeidskirke til bøssebærerne kommer tilbake.
Vi trenger flere bøssebærere, men vi trenger også noen flere til å steke vafler og ha litt kjøkkentjeneste denne kvelden. Du kan følge påmeldinglinken under for å melde deg enten som bøssebærer eller vaffelsteker/kjøkkentjeneste.

Hvor og når?
Vi holder til i Ås Arbeidskirke, 9.april.
Bøssebærerne skal møte opp 17.45, kjøkkentjeneste kan være litt forskjellig (du vil bli kontaktet angående dette).

Har du spørsmål eller innspill? Ta kontakt med kapellan Ingrid Ulvestad Øygard.