Oppstart for barne- og ungdomsarbeidet

Kirkene våre ønsker å være en trygg arena der alle skal kunne finne rom for seg og livene sine uansett alder gjennom ulike aktiviteter. Nedenfor finner du oppstartsdatoer for barne- og ungdomsarbeidet vårt høsten 2024.

Lek – foto Sven-Erling Brusletto

Kroer og Ås:
I Ås starter uka med kor for barn- og ungdom (fra 6 år og oppover). Øvelsene finner sted i Ås arbeidskirke. Torsdager har vi babysang med sang, rim, regler og lunsj i arbeidskirken. Fredag er ungdommenes dag, da er det Tweens. D41 og Familiefredag – følg med i vår kalender. Søndag etter høstferien starter vi opp KRIK som er et tilbud for idrettsglad ungdom i alderen 13-19 år.

• Ås barne- og ungdomskantori: 26. august 16.30-18
  • D41 (ungdomsklubb): 30. august kl. 19-22
  • KRIK (13-19 år): 13. oktober kl. 19-21
  • Babysang: 5. september kl. 11
  • Tweens (10-14 år) : 6. september kl. 19-21
  • Familiefredag: 13. september kl. 17-19
  • Baluba: (sjekk facebook-siden)

Nordby:
Torsdager vil være en superdag i Nordby for både små og store til høsten. På formiddagen fortsetter vi med Babysang, en hyggelig stund for babyer og foreldre.  Torsdag ettermiddag er også øvingsdagen til KidSing, mens barna synger kan også de voksne synge i koret ParentSing. I forkant av øvelsen kan du være med på beatboxing, som vi starter opp igjen.

En ny aktivitet til høsten er Knøttesang for 1–4 –åringer med foresatte. Det blir en halvtimes tid med sanger, regler og leker og full fart. Alt ledes av organist Hans Dur Molvik og menighetspedagog Tone Grindal. Vaffeljernet vil stå klart, så det er mulig å få seg en vaffel, dersom man ikke rakk så mye mat hjemme.

Tirsdag er dagen for ungdommer i Nordby. Da er det HangOut annenhver gang på Begeistringens hus på Breivoll og i kjelleren på menighetssenteret.

• Knøttesang (1 – 4 år): 29. august kl. 17-17.30
  • Beatboxing: 29. august kl. 17.30-18.15
  • Kidsing (5-12 år): 29. august kl. 18-19
  • Kidsing (9-12 år): 29. august kl. 19-19.30
  • Parentsing: 29. august kl. 18-19
  • Babysang: 29. september kl. 11
  • HangOut: 27. august kl. 18-21

Andre enkeltaktiviteter:

• 4-årsklubb:
    10 og 17. september + gudstjeneste 22. september i både Ås og Nordby
  • DreamTeamTweens (10 – 12 år):
    1. oktober 9 – 14 i Nordby menighetssenter og 3. oktober kl.9 – 14 i Ås arbeidskirke, felles for alle tre menighetene.

• Agent for rettferdighet (9-åringer):
    15. november i Ås arbeidskirke for alle tre menighetene + gudstjeneste 17. november i Kroer kirke
  • Kirkerottene (teater):
    23. november i Ås arbeidskirke for alle tre menighetene
  • Lys våken (11-12 år):
    30. november – 1. desember i Ås arbeidskirke for alle tre menighetene + gudstjeneste 1. desember

Mer informasjon finnes via lenken nedenfor.