Nattverd i kirkene

Kirkene holdes åpne, det gjennomføres kirkelige handlinger og flere av kirkene inviterer til nattverd. Her er de siste oppdateringene om smittevern og aktivitet i kirkene i Asker.

Nattverd innenfor smittevernrestriksjonene i Filtvet. Foto: Jørgen Svartvasmo / Asker kirkelige fellesråd

Det er foretatt enkelte justeringer i smittevernrestriksjonene for Østlandet fra og med i dag, 3. februar. For Den norske kirke i Asker medfører det ingen endringer siden forrige uke, men vi gjør noen presisjoner:

• Kirkene kan holdes åpne
  • Det gjennomføres dåp og vielser med inntil 10 personer til stede i tillegg til medvirkende
  • Gravferder blir gjennomført med inntil 50 deltakere i tillegg til medvirkende
  • Vi samler barn og unge
  • Kirkene kan invitere til nattverd, noe flere av menighetene forbereder kommende helg

Forøvrig arbeider Den norske kirke i Asker i henhold til Asker kommunes regelverk innenfor rammene av Nasjonale regler for Ring 2-kommuner (3.-10. februar) og de generelle nasjonale tiltak, tillegg til Smittevernveilederen for Den norske kirke (oppdatert 18. januar).