Påskehøytid i Asker

Natursti, påskequiz og søndagsskole ved bålpannen er noe av det du kan finne på i Asker i påskehøytiden. Vi har også mange digitale tilbud, og er tilgjengelig for møter med enkeltpersoner!

Altertavlen i Asker kirke fremstiller nattverden. Tavlen ble laget av treskjærer Lars Sivertsen i 1724. Den ble reddet ut av Gamle Asker kirke under brannen i 1878 og rekonstruert på Norsk folkemuseum. Foto: Jørgen Svartvasmo

Av smittevernhensyn har vi for tiden ikke åpent for aktiviteter som samler flere. Vi er imidlertid med glede tilgjengelige for møter med enkeltpersoner. Ta kontakt om du ønsker en prat, noen å gå tur med, eller en åpen kirkedør – for eksempel til lystenning, bønn, samtale og/eller nattverd. Vi vil også være tilgjengelige digitalt.

Følg også med på facebooksiden vår!

AKTIVITETER:

ASKER Installasjon/vandring ved Asker kirke

Menighetene i HURUM. Påskequiz rundt kirkene. Vi er tilgjengelige for møter med enkeltpersoner. Kirkerommet er åpent for besøk etter avtale. Ta kontakt!

RØYKEN Natursti med poster på pilgrimsleden mellom Røyken kirke og Teglen for barnefamilier og andre som vil ha en fin aktivitet på tur.

SLEMMESTAD Påskequiz i kirkehagen rundt Slemmestad kirke.

VARDÅSEN Påskevandring med ulikes tasjoner utenfor Vardåsen kirke stasjoner for barn og voksne når som helst i påsken.

ÅROS Kyststi med poster mellom Åros kirke og Båtstø brygge for barnefamilier og andre som vil ha en fin aktivitet på tur!

Palmesøndag 28.mars

HEGGEDAL KIRKE kl.11 Digital gudstjeneste. Se facebooksiden til menigheten.

RØYKEN Presentasjon av påskens hendelser med korte fortellinger, sang og musikk. Se facebooksiden til menigheten.

ØSTENSTAD KIRKE kl. 11 Gudstjeneste på Youtube. Sokneprest Astrid Sætrang Morvik, kantor Kristin Hesselberg Meland og sangere fra Østenstad sangeri. Offer til Østenstad menighet, Vipps 13115.

VARDÅSEN KIRKE Søndagsskole utenfor Vardåsen kirke med påskeverksted, vandring og bålpanne. For inntil 10 barn i grupper.

Skjærtorsdag 1.april.

HEGGEDAL KIRKE kl.19.30 Digital gudstjeneste. Se facebooksiden til menigheten.

Langfredag 2.april.

ØSTENSTAD KIRKE kl.11 Strømmet gudstjeneste på Østenstad kirkes Facebookside. Kapellan Audun Vad Petersson og kantor Kristin Hesselberg Meland. Sang ved Roar Meland. Fremføring av Jesu lidelseshistorie ved medlemmer fra menigheten.

Påskeaften

ASKER KIRKE Påskenatt fra Asker kirke. Se facebooksiden til menigheten.

1.påskedag 4.april

HEGGEDAL KIRKE KL.11 Digital gudstjeneste. Se facebooksiden til menigheten.

VARDÅSEN KIRKE Søndagsskole utenfor Vardåsen kirke med påskeverksted, vandring og bålpanne. For inntil 10 barn i grupper.

ØSTENSTAD KIRKE kl.11.Strømmet gudstjeneste på Østenstad kirkes Facebookside. Kapellan Audun Vad Petersson, kantor Kristin Hesselberg Meland og sangere fra Østenstad sangeri. Eldor Rødseth på trompet. Offer til Det norske misjonsselskap, Vipps 13115.

RØYKEN kl. 11:00 Digital gudstjeneste. Se facebooksiden til menigheten.

Oppdatering 27. mars: Det ble først annonsert åpne kirkedører for enkeltpersoner i Vardåsen kirke. Etter presiseringer fra Barne- og familiedepartementet fredag 26. mars er det klart at dette ikke kan gjennomføres i kommuner med tiltaksnivå A.