Konfirmantleir til Risøya 30. juli - 4. august

Oppmøte ved Askertun/ Asker kirke mandag 30. juli senest klokken 1145. Bussene drar klokken 1200. Vi stopper ca. halvveis ved ”Lasses kro” i Brevik. Ankomst Risøya ca. 15.30. Leiren slutter lørdag 4. august. Vi regner med å være tilbake ved Asker kirke ca. kl. 17.00. Om konfirmanten kommer til Risøya på andre måter trenger vi beskjed på mail.

Konfirmantleir til Risøya 30. juli - 4. august

Transport

Oppmøte ved Askertun/ Asker kirke mandag 30. juli senest klokken 1145. Bussene drar klokken 1200. Vi stopper ca. halvveis ved ”Lasses kro” i Brevik. Ankomst Risøya ca. 15.30. Leiren slutter lørdag 4. august.  Vi regner med å være tilbake ved Asker kirke ca. kl. 17.00. Om konfirmanten kommer til Risøya på andre måter trenger vi beskjed på mail.

Leiravgift

Leiren koster 3250 kr. Dere får faktura i posten. Dersom noen har problemer med å betale, ta kontakt med Olaf, så finner vi en løsning sammen. Vi vil ha alle med!

Det er mulig å utsette betaling eller dele opp betalingen ved behov, eller søke om støtte. Ta kontakt snarest! Vi vil ha med alle på leir!

Pakkeliste

• Konfirmantbibel og skrivesaker
  • Sovepose, laken, håndkle
  • Klokke
  • Varmt utetøy, regntøy
  • Sommerklær, badetøy, sportstøy, joggesko
  • En lys(hvit) gammel t-skjorte, som kan endre utseende i løpet av leiren
  • Toalettsaker og solkrem

Pakk i koffert om dere har mulighet. Bag er også ok. 1 koffert + sovepose = Maks pr person.  Vi har mange aktiviteter på leiren hvor klærne kan bli noe slitt om konfirmanten er uvøren. Vi har også erfaring med at konfirmanter mister klær i løpet av leiren, så det er verdt å vurdere å legge igjen de fineste og dyreste klærne hjemme. Ikke ta med verdisaker som smykker eller elektronisk utstyr. Vi låser ikke rommene pga brannsikkerhet, så la dyre ting du er redd for være hjemme. Det er ikke nødvendig å ha med særlig mye penger. Det er ingen butikker i nærheten, kun en liten kiosk som er åpen en gang om dagen. Vi anbefaler å ta med ca. 300kr, helst i mynter. Vi har med kioskvarer til ca 200kr per konfirmant, og så kan man handle litt på Lasses kro på bussturene ned og opp.

Regler

Alle er med på alt. Alle møter på det som skjer, enten det er undervisning, aktiviteter, måltider etc.

Det er ikke lov til å ha med mobiltelefon, musikkspillere iPad eller liknende.

Røyk, snus, alkohol og andre rusmidler er forbudt å ha med seg og å bruke.

Konfirmanter som bryter regler, kan i ytterste konsekvens bli sendt hjem for egen regning.

Generelle opplysninger

• Dersom konfirmanten har spesielle dietter, allergier, diabetes, spiseforstyrrelser, sykdommer e.l. er det viktig at vi får beskjed før 23/6. Send mail til Olaf. Disse opplysningene får ingen flere enn nødvendig, i de fleste tilfeller er dette leirleder og sykepleieransvarlig.
  • Det blir faste tidspunkter for bading, og vi har kvalifiserte badevakter med kurs. Mer info om dette på leiren.
  • Vi er ikke forsikret med fellesforsikring. Dette må ordnes på egen hånd.

Kontaktinfo

Olaf Huuse Haraldstad, kapellan i Vardåsen. 99553233 / haraldstad1@asker.kirken.no

Adressen til leirstedet er Risøy Folkehøgskole, 4912 Gjeving.