Den rare julen 2020

Så uvant at vi ikke kan feire jul som vanlig! Det eneste vi vet er at slik er det for alle. Også i kirken blir det annerledes.

Den rare julen 2020

Det blir julegudstjenester julaften. Hver time fra kl. 12. Det er påmelding til disse gudstjenestene. Du kan melde deg på når du finner det rette tidspunktet, se nedenfor.

Det er høytidsgudstjeneste juledag kl. 13. Påmelding også til den.

Åpen kirke har vi igjen når vi starter på det nye året. Helligdager kl. 1100-1230 og hverdager kl. 10-14 fra 4. januar.

Det er også annerledes denne jula ved at kirkeansatte er i streik. I Vardåsen kirke er vår kantor Yngvild W Stuksrud tatt ut i streik fra 19/12, noe som betyr at vi ikke har musikere med oss i gudstjenestene i julehelga.

Før jul har barnekorene og Vox Cordis sunget inn hver sin video. Det blir vår julehilsen dette året. Se egen artikkel.

Vi lengter framover mot lysere tider og mot normale tilstander også i kirkelivet. Vi ønsker alle en god og fredfull julehelg i hver vår lille kohort. Vi kan bekrefte at julebudskapet er det samme. Det skal lyde i kirken i julehelga, og vi skal synge noen av sangene sammen. "Den songen som atter tonar med jubel kvar julenatt om barnet, Guds Son, vår sonar, som døden for evig batt!"

Ute på det åpne kirketorget kan du også lese juleevangeliet i klartekst, se stallen og treet.