Påske 2021 i Vardåsen kirke

Det blir en annerledes påske også dette året. Vi er fremdeles midt i en krevende pandemi. Det berører også mulighetene for hva vi kan gjøre i kirken i påsken. Dette er vår påskehilsen i år - med oversikt over hva som er mulig. Ønsker dere alle en god påskehelg!

Påske 2021 i Vardåsen kirke

Vi har avviklet en svært vellykket fasteaksjon med innsamling til Kirkens Nødhjelps vannprosjekter. Kr. 138142 er samlet inn (målet var kr. 40000), etter en strålende innsats fra konfirmanter, barnekormedlemmer, søndagsskolebarn sammen med ledere, foresatte og sponsorer. Takk for alle som har bidradd, også dere som har gitt et beløp direkte via vipps, sms eller spleis. Vi samlet inn mest i Asker, og ble nr. 2 av alle menigheter i Viken, nr. 8 av alle menigheter i landet.

I påsken vil det på det utvendige kirketorget ved kirken være mulig å oppholde seg når som helst med den kohorten du hører til i. Det er satt opp et tablå som viser påskefortellingen knyttet til påskens dager. I tillegg er det satt opp en påskequiz/rebusløp med spørsmål knyttet til påsken. Ta gjerne turen dit, og gjerne dere med barn i familien. Dette kan gjøres når som helst i påsken, og dere finner en veiledning når dere kommer til kirken. Bålpannen kan også benyttes!

På palmesøndag, påskedag og søndag etter påske er det søndagsskole ute ved kirkens bålpanne. Det er mulig å samles i grupper på inntil 10 med 2 meter avstand mellom kohortene. Åshild vil ha ansvar palmesøndag, Jorunn påskedag og søndag etter påske har Mary, Ragnhild og Rune ansvar.

Kirkedøren kommer dessverre ikke til å være åpen denne påsken på de tidspunktene det ellers skulle ha vært gudstjeneste, henholdsvis kl. 1100-1230 (søndagene og langfredag) og kl. 1800-1930 (skjærtorsdag og 2.påskedag). Likevel vil prest være til stede ved kirken på disse tidspunktene (bortsett fra palmesøndag), og det er mulig å be om samtale og be om å få komme inn i kirken for bønn, lystenning og nattverd. Ansamling av mennesker i grupper er ikke tillatt inne. Vi er med andre ord tilgjengelige for møter med enkeltpersoner. Kirkerommet er åpent for besøk etter avtale. Ring oss gjerne hvis du vil komme innom for å slå av en prat, sitte ned i stillhet, tenne lys eller motta nattverd.

Kirkens døgnåpne rom ved inngangen er bestandig tilgjengelig for enkeltpersoner eller par.

Det er også mulig å kontakte diakon og prest for samtale utenom de tidene kirkedøren er åpen..

Vi viser også til alle mulige tilbud av videoer og streaming av gudstjenester som er tilgjengelig for alle. Vi frisker opp Deg være ære fra forrige påske, i tillegg til at det blir lagt ut en video fra oss om påskens budskap i løpet av den stille uke.

Da vil vi som har vårt arbeid i kirken ønske alle en velsignet påskehelg, og vi gleder oss over at påskens budskap ikke er nedstengt eller avlyst. Kristus er oppstanden! Påsken er høytid for tro, håp og kjærlighet!