Pinsefest er kirkefest!

Det er pinsetid i slutten av mai. Det har ikke vært mange opplevelser av feiring i kirken dette første halvåret 2020. Men pinsefesten er feiring av kirkens fødselsdag, blant annet! Pinsedag for 1990 år siden var spesiell. Og pinsedag skjer det i kirken igjen!

Pinsefest er kirkefest!

Vi har hatt kummerlige kår for store fellesskapserfaringer i kirken etter 12. mars. Men pinsefesten skal feires, sammen med folk i alle aldre. Vi får fremdeles ikke være så mange. Men denne pinsen er barn og familier spesielt invitert. Vi har kalt det Supersøndag PINSE. Barn skal medvirke, blant annet som forsangere. Det skal være noe som barna kan være med på forøvrig også i gudstjenesten. Olaf prest og Jorunn pedagog og Yngvild musiker er på plass. Og ute på kirketorget er også Dag prest og Kari daglig leder på plass, for å medvirke til at det kan være trygt å komme i kirken denne pinsedagen.

Det blir aktiviteter for barn og familier ute etter gudstjenesten, med bl.a. 1 mot Alle, og is og vafler utdelt i porsjoner til kirkekaffen. Det ser ut til å bli en flott søndag 1. pinsedag. Vel møtt i kirken hvis du er hjemme denne pinsen.

Barnefamilier har anledning til å melde seg på til deltakelse i gudstjenesten innen lørdag kl. 12. Hvis vi blir flere enn det tillate antallet rigger vi til en ny gudstjeneste etter den første.