Arbeidet med kirketaket går mot slutten!

Nå er stillaset inne i kirkerommet demontert, og vi kan se opp til de flotte takvinduene i kirkens front. Det gjenstår å se om sola skinner gjennom dem på 1. juledag. Teltet over kirken og stillaset utvendig blir også borte i løpet av de nærmeste ukene, de siste restene først på nyåret.

Arbeidet med kirketaket går mot slutten!

Nå skal det snart bli slutt på vannlekkasjer i kirken. Hele taket skal legges om, og entreprenør er i full gang med prosjektet. Nå går det mot slutten og endelig fullføring.

Det er lagt grundige og detaljerte planer for omlegging av hele taket på kirken, ca. 2500 kvadratmeter. 13 tonn med sink skal demonteres og selges for gjenbruk, og det legges membran på hele taket. I tillegg vil vi få re-installert takvinduene framme i kirkerommet, noe som vil gjenskape det flotte lyset på fondveggen framme i kirkerommet – når sola skinner! Skal vi få se lyset fra oven inne i kirken på 1. juledag i år?

Barnehagedelen ble ferdig til august i år. Etter det er det blitt jobbet med kirkedelen. Arbeidet vil ta noen uker til og ventes ferdig til jul.

Vi er glade for at kirken ikke har vært stengt i byggeperioden. Vi har hatt gudstjenester og samlinger stort sett som vanlig også denne høsten.