Vi søker ungdomsarbeider!

Har du lyst på deltidsjobb i Vardåsen menighet i Asker prosti hvor du får bidra til å skape et trygt og godt ungdomsmiljø? Er du under utdanning til å bli prest, kateket eller ungdomsdiakon er dette en god anledning til å få relevant praksis.

Vi søker ungdomsarbeider!

Syns du det er kjekt å jobbe med ungdom og konfirmanter, og trives du med å lede andre i oppgaver og undervisning? Har du i tillegg erfaring med ungdomsklubb, kor, speidervirksomhet, idrett, musikk eller som leder på leir, da håper vi du søker på stillingen som ungdomsarbeider i Vardåsen menighet.

Stillingen er fast stilling 20-30%.

Ansvar og arbeidsoppgaver

• Delansvar i konfirmasjonsundervisning, med hovedansvar ved behov og etter eget ønske
  • Delta på konfirmasjonsleir og være kontaktperson og tillitsperson for konfirmanter
  • Delansvar for ledertreningskurs og ungdomskvelder om høsten
  • Bidra til å skape en trygg møteplass for ungdom der de kan vokse i tro og lederskap

Kvalifikasjoner

• Har eller er underveis med utdanning som ungdomsarbeider, innen kirkelig undervisning, teologi eller diakoni, eller annen relevant utdanning. Relevant realkompetanse vurderes som relevant utdanning.
  • Erfaring fra kristent ungdomsarbeid
  • Initiativrik og gode evner til å organisere og gjennomføre aktiviteter
  • Erfaring med sosiale medier
  • Dele Den norske kirkes tro og bekjennelse
  • Tilfredsstillende politiattest i medhold av trossamfunnsloven § 20

Ønskede egenskaper

• Kan arbeide selvstendig og ønsker å være med på å utvikle menighetens ungdomsarbeid
  • Positiv, engasjert og løsningsorientert
  • Fleksibel og kreativ i arbeidet
  • Samarbeider godt med både ungdommer og voksne
  • Evne til å engasjere ungdom
  • Du har en nysgjerrighet på og finner glede i kristen tro, som du ønsker å dele med andre
  • Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt

Vi tilbyr

• Meningsfylte og utfordrende oppgaver hvor du kan gjøre en forskjell i unge menneskers liv
  • Arbeid i en spennende menighet med en solid stab og engasjerte frivillige
  • Faglig fellesskap med kolleger innen barne- og ungdomsarbeid i staben i Vardåsen kirke.
  • Gode muligheter for å få bred erfaring innenfor kirkelig tjeneste
  • Tilsetting i Asker kirkelig fellesråd med Vardåsen menighet som arbeidssted
  • Lønn etter KAs tariffavtale, pensjonsordning i KLP

Annet

• Vi forventer at du vil utvikle deg og holde deg faglig oppdatert, og vi vil bidra til dette med tid og ressurser
  • Arbeidet foregår på torsdag ettermiddag og kveld og i helger, så du må trives med kvelds- og helgejobbing, eventuell avspasering iht. Avtale
  • Stillingen passer godt ved siden av studier

Vardåsen menighet har ca 9000 innbyggere, og 5000 av dem er medlemmer eller tilhørende Den norske kirke. Det er en aktiv og åpen menighet med mye aktiviteter på både dagtid og kveldstid. Det er et særlig stort barne- og ungdomsarbeid fra babysang til kor i alle aldre, og hobbyklubb til speideraktiviteter i og rundt kirka. Vardåsen kirke inngår som en del av et nærmiljøsenter med Borgen ungdomsskole like ved kirken. Menigheten har også større flerkulturelt innslag enn de andre menighetene i Asker prosti.

De siste årene har det vært stabile konfirmantkull på rundt 40 konfirmanter. Konfirmantarbeidet foregår som undervisning i samtalegrupper, kreative verksted, fasteaksjon, ministranttjeneste og leir. Å bygge fellesskap er fokuset i konfirmanttiden. Vi begynner derfor hver samling med å spise middag sammen og avslutter konfirmantundervisningen med kveldsgudstjeneste inne i kirkerommet. Helt i starten av august deltar vi på konfirmantleir i Grimstad og konfirmasjon er 2. helg i september.

Staben består av daglig leder, sokneprest og kapellan, menighetspedagog, diakon og menighetsmusiker. Deltidsstillingen for ungdomsarbeider er finansiert av menigheten.

Søknadsfrist fredag 6. januar 2022

Send søknad til prest: Solveig Vatn Weisser sw327@kirken.no eller daglig leder: Åshild Solgaard as692@kirken.no