Vil du bli fast giver til Vardåsen menighet?

En fast månedlig gave er et verdifullt bidrag til menigheten vår – uansett beløp. Det betyr forutsigbare inntekter og gir oss mulighet til å opprettholde aktivitetsnivået i kirken.

Foto: Dag Håland

Hva er givertjenesten?

Givertjenesten er navnet man ofte bruker på de faste gavene, men den omfatter alle pengegaver som gis av privatpersoner og bedrifter. Den er en viktig del av menighetenes økonomiske fundament. "Alle monner drar", så både store og små beløp og faste og enkeltgaver er viktige.

Hva går pengene til?

Pengene som samles inn er med på å opprettholde den aktiviteten som menigheten ønsker å tilby alle i Vardåsen sokn:

• Aktivt barne- og ungdomsarbeid
  • Musikalsk tilbud til alle aldre
  • Et inkluderende og godt diakonalt arbeid
  • Inspirerende og utviklende samlinger for voksne

Hvordan gi?

Du kan registrere deg som fast giver eller gi enkeltgaver via vipps eller overføring til bank.

• Fast giver
    Ved å bli fast giver bidrar du til forutsigbarhet i menighetens arbeid. Du velger selv hvilket beløp du vil gi og hvor ofte du vil gi.
    Det er lett å bli giver: følg lenken nederst på siden for å sette opp fast giveravtale. Du kan velge autogiro eller vipps som betaling. Med autogiro kan du velge trekkdato selv, og med vipps starter avtalen når du signerer. Med faste givere, får kirken en bedre og mer uavhengig økonomi å møte framtiden med.
  • Enkeltgave

Du kan i tillegg gi enkeltgaver via vipps eller overføring til bank.

Enkeltgave via Vipps: Søk opp vippsnummeret 858650 Vardåsen sokn offer/gaver. Her vil du få tilbud om å registrere gaven for å gjøre den skattefri

Enkeltgave via Bankoverføring: Overfør ønsket beløp til konto 1506 27 88728. Dersom du ønsker at gaven skal gi skattefradrag må du ta kontakt for å registrere fødselsnummeret ditt.

Skattefradrag
Gaver til Den norske kirke gir rett til fradrag i inntekt før skatt. Dette gjøres ved at du enten er fast giver, gir gaver via vipps og godkjenner for skattefradrag eller gir gave til bankkonto og informerer om personnummer. Gaven må gjennom inntektsåret være på minst på kr 500 kr og maksbeløpet for skattefradrag er 25 000,-. Du kan selvsagt gi gaver som er større enn det, men det er ikke skattefradrag for det som overstiger 25 000,-.