Salmekveld med Eyvind Skeie

Kom og bli med på ein flott kveld der Eyvind Skeie presenterer egne salmar. Her blir det både forteljingar rundt tekstane, fellessong og solosong. Fredag 22.oktober kl. 19.00

Salmekveld med Eyvind Skeie

Om Eyvind Skeie:

Utdannet teolog/prest, har vært frilans fra 1986/87. Manusforfatter til TV-seriene Portveien 2 (alle programmene) og Sesam Stasjon (omkring 100 programmer). Omkring 1900 verk i Tono. Har skrevet libretto til omkring 25 større og mindre verk i samarbeid med mange komponister, Egil Hovland, Trond Kverno, Sven David Sandström, Sigvald Tveit, Harald Gullichsen, Per Tveit, Gisle Kverndokk, Vidar Hansen, Terje Kvam, Arne Dagsvik. Galib Mammadov, Tord Gustavsen, Arne Bendiksen, med flere. Verkene er utgitt av ulike forlag, fortrinnsvis Norsk Musikforlag, Cantando Musikkforlag og forlaget Ung Kirkesang. Eyvind Skeie har også et forfatterskap knyttet til religion, historie og etikk, med biografier, fagbøker, barnebøker og lyrikk. Han har også arbeidet mye med pedagogikk, blant annet på et større prosjekt knyttet til Universitetet i Stavanger, de siste ti årene. Han har også levert tekstmateriale gjennom mange år til offentlige markeringer i kirke og samfunn. Eyvind Skeie har mottatt en del priser for sitt virke, han er kommandør av St. Olavs Orden, har fått Oslo bys kunstnerpris, Kardemommestipendet, Tekstforfatterfondets ærespris, Riksmålsforbundets barnebokpris og annet.