Nyåpning av navnet minnelund

I mai skrev vi en sak om at navnet minnelund på Bodin kirkegård skulle gjennomgå en oppgradering og fornying av området. Dette er nå ferdig og navnet minnelund fremstår nå som et vakkert og verdig område for besøkende.

Nyåpning av navnet minnelund

Navnet minnelund,opprinnelig opparbeidet i 2011, ligger innenfor en oval støpt mur.
Minnelunden er nå endret slik at vi har fått store monumentale granittblokker å ha navneplatene på.

Minnelunden er nå delt inn i flere mindre områder ved bruk av vegetasjon og benker. Dette gir lunere soner for besøkende og et fint sted å ta en pause.

Hvert rom utgjør et gravfelt med 120 gravminner med ett felles gravminne.

Totalt er det plass til 480 urnegraver i denne parken.

Anleggsgartnertjenester er utført av Svein Erik Johansen AS.

Vi ønsker med dette alle gamle og nye besøkende hjertelig velkommen til et vakkert og verdig område.

Slik ser det ut etter utbedring og oppgradering av minnelunden.
Slik ser det ut i september 2017 etter utbedring og oppgradering av minnelunden. Foto: Thomas Jentoft

Slik så det ut i mai 2017, før arbeidet med oppgradering ble påbegynt.
Slik så det ut i mai 2017, før arbeidet med oppgradering ble påbegynt.      Foto: Thomas Jentoft

Se også vår bildekarusell fra minnelunden under her.

Her kan du også se et 360-graders bilde fra Bodin kirkegård
(For å navigere rundt på bildet holder du inne venstre museknapp mens du dreier på bildet.)

Kontaktinformasjon for Bodø kirkelige fellesråd

Bodø kirkekontor ligger i 4.etg i Central Atrium i Dronningens gate 18 i Bodø.

Kontoradresse:
4.etg i Central Atrium
Dronningens gate 18
8006 Bodø

Fakturaadresse:

Bodø kirkelige fellesråd
Dronningens gate 18
8006 Bodø
EHF/Org.nr.: 976 999 800
E-post: regnskap.bodo@kirken.no

Be om referanse fra den som bestiller:
Navn + hva det kjøpes inn til.

E-post: post.bodo@kirken.no. Telefon: 755 00 300

Åpningstid kirkekontoret:
man-fre 09.00 -14.30
Telefontid: man-fre 09.00 - 14.30
Lunsj mellom 11.00 og 11.30 (sentralbordet er da stengt)