Vikariat 100 % stilling som diakon/diakoniarbeider i Bodø kirkelige fellesråd, Bodin sokn

Bodin menighet har ca. 7 200 medlemmer. Bodin kirke er en vakker middelalderkirke fra ca. år 1240. I tillegg til diakon/diakoniarbeider, består staben av 2 prester, kantor, kirketjener, kateket/menighetspedagog og daglig leder i 50 % stilling. Det er også et nært samarbeid med nabomenigheten, som er Innstranden menighet.

Har du lyst å gjøre noe annet i ett år og prøve deg som diakon/diakoniarbeider i Bodin menighet? Vi søker en person som kan lede og utvikle det diakonale arbeidet i tråd med menighetens diakoniplan. Se Diakoniplan Bodin sokn 2016-2020.

Innenfor menighetens grenser er det god barnehagedekning og flere barne- og ungdomsskoler.

Bodø kommune har passert 50 000 innbyggere og vokser fortsatt. Kollektivtilbudet er godt. Bodø har et rikt kulturliv. Nytt litteratur- og konsertanlegg, Stormen, sto ferdig i 2014.  Bodø kommune ligger i et område med vakker natur, og det er svært gode muligheter for tur- og friluftsliv hele året, både på land og hav.

Arbeidsoppgaver:

• Diakonal tilrettelegging i menighetens ulike tiltak og aktiviteter
  • Sorgarbeid
  • Sjelesorgsamtaler
  • Fellesskapsbyggende og utadrettet arbeid mot utsatte grupper (utviklingshemmede, flyktninger m.fl.)
  • Fremme diakonal holdning og handling i menigheten og lokalsamfunnet
  • Delta i gudstjenestearbeid med diakonalt fokus
  • Delta i den kirkelige betjeningen på sykehjemmene
  • Rekruttering, veiledning og oppfølging av frivillige medarbeidere, i samarbeid med resten av stab og menighetsråd

Kvalifikasjonskrav:

• I henhold til tjenesteordning for diakoner fastsatt av Kirkemøtet:

1. Mastergrad med:

a. Minst en 3-årig fagutdanning på høgskolenivå innen helsefag, sosialfag eller pedagogisk utdanning

b. Utdanning i kristendomskunnskap tilsvarende minimum 30 studiepoeng

c. Praktisk-kirkelig utdanning med hovedvekt på diakoni og med veiledet praksis på til sammen minimum 30 studiepoeng

eller:

2. Teologisk embetseksamen og praktisk-kirkelig utdanning med hovedvekt på diakoni og veiledet praksis på til sammen 30 studiepoeng

eller:

3. Fast stilling som diakon i menighet, eller er vigslet som diakon

• Medlem av Den norske kirke
  • Personlig egnethet og evne til samarbeid vil bli vektlagt
  • Personer som ikke fyller utdanningskravene eller har annen relevant utdanning og arbeidserfaring, kan også søke

Vi kan tilby:

• Spennende og allsidige arbeidsoppgaver
  • Veiledning
  • Lønn i henhold til HTA for KA’s tariffområde
  • Tillegg for ubekvem arbeidstid etter oppsatt arbeidsplan
  • Kvelds- og helgearbeid må påregnes
  • Pensjonsordning i Bodø kommunale pensjonskasse
  • Diakonen tilsettes av Bodø kirkelige fellesråd på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler
  • Tilfredsstillende politiattest (barneomsorgsattest) ved tilbud om stilling

Spørsmål om diakonstillingen kan rettes til daglig leder Svein Møllersen,

tlf. 915 93 623

Søknadsfrist 28.september 2017.

Kontaktinformasjon for Bodø kirkelige fellesråd

Bodø kirkekontor ligger i 4.etg i Central Atrium i Dronningens gate 18 i Bodø.

Kontoradresse:
4.etg i Central Atrium
Dronningens gate 18
8006 Bodø

Fakturaadresse:

Bodø kirkelige fellesråd
Dronningens gate 18
8006 Bodø
EHF/Org.nr.: 976 999 800
E-post: regnskap.bodo@kirken.no

Be om referanse fra den som bestiller:
Navn + hva det kjøpes inn til.

E-post: post.bodo@kirken.no. Telefon: 755 00 300

Åpningstid kirkekontoret:
man-fre 09.00 -14.30
Telefontid: man-fre 09.00 - 14.30
Lunsj mellom 11.00 og 11.30 (sentralbordet er da stengt)