Måltid i det fri

I et samarbeid med Bodø mottakssenter brukte vi en av godværsdagene til å dele måltid i Breivika. Bystranda ligger vakkert til i vår menighet. Asylsøkere fra Somalia og Syria kom sammen sist torsdag.

Måltid i det fri

Vi har vært velsignet med kun enkelte godværsdager i sommer. Godværsdager må brukes når de først kommer. Sist uke avtalte Bodø mottak og domkirken menighet å møtes for å grille i Breivika. Etter å ha blitt kjent med asylsøkere og flyktninger i sentrumsmenighetene gjennom vinterens middager for flyktninger, falt det naturlig å bruke en sommerdag sammen. Den nye miljøarbeideren Monica Holand handlet inn maten.Laks, maiskolber og pølser ble lagt på grillen sammen med pakker av squash, sjampinjong, broccoli og hvitløk. To av asylsøkerne fra Syria gikk i gang med matlaging i det samme vi ankom stranda. Noen valgte å bade mens maten lå på grillen. Ingen av de norsktalende fant vannet varmt nok. Som bildet viser oss, en dag under skyfri himmel.