Pilegrimstur, St. Hans feiring og kirkesøndag på Rørstad

Domkirken, Bodin, Rønvik og Kjerringøy menigheter og Pilegrim i Nord inviterer til Pilegrimstur den 22 og 23 juni. Det vil bli St. Hans feiring og kirkesøndag på Rørstad med M/K Faxsen.

Pilegrimstur, St. Hans feiring og kirkesøndag på Rørstad

Avreise er lørdag formiddag og denne dagen skal vi besøker Landegode, fisker oss middag og ankommer Kjerringøy i kveldinga. På Kjerringøy blir det St. Hans fest og rømmegrøt. Søndagen går vi til Rørstad og feirer gudstjeneste på det gamle kirkestedet sammen med menigheten i Sørfold. Det blir kirkekaffe og senere middag om bord i M/K Faxsen.

M/K Faxsen fylte 100 år i 2016. Den har flere ganger tatt oss på pilegrimstur og er med og danner en flott ramme rundt en slik tur. Med sine rolige dunk og gode mannskap får man en ro til å både nyte natur og omgivelser på en flott måte. Vi legger et program som er med å gi deltakerne tid både til fellesskap og ettertanke og til å oppleve de spesielle stedene og begivenhetene som vi får møte på denne turen.

Om dette høres ut som noe du ønsker å delta på, så er det tre måter å delta på:

1. Bli med fra Bodø lørdag 22.juni, avgang kl.10:00. Overnatting om bord M/K Faxsen og mat begge dager. Pris 1100kr

2. Bli med fra Kjerringøy: Kom med egen bil til Kjerringøy og følg oss derfra. Ferge fra Festvåg kl. 07:30 retur med ferga 18:30 eller 19:15. Pris med Faxsen 225kr.

3. Bli med fra Tårvik (Ferge fra Festvåg 08:45) pris med Faxsen 175kr.

Ved påmelding og eventuelle spørsmål, ta kontakt med Solveig Seines.

Mobil: 908 37 896

E-post: ss788@kirken.no

Pilegrimstur 22-23/6 til Rørstad

Lørdag 22. juni

10:00 - Avgang Bodø distanse til Landego

11:30 - Landegode

12:30 - Landegode kirke

13:30 - Lunsj på dekk

14:30 - Avgang Landego

Fisking på fjorden

17:30 - Ankomst Kjerringøy

18:30 - Middag

St Hans feiring

22:00 - St Hans samling i kirka

Søndag 23. juni

07:30 - Ferge fra Festvåg (på bestilling) om en ønsker å følge Faxsen fra Kjerringøy

08:30 - Faxsen avgang Kjerringøy

08:45 - Ferge fra Festvåg for de som vil være med fra Tårnvik

10:00 - Faxsen fra Tårnvik

10:30 - Ankomst Rørstad

12:00 - Gudstjeneste

13:00 - Kirkekaffe på skolen

14:30 - Kirkekonsert eller annet program

16:00 - Avgang fra Rørstad

16:15 - Tårnvik (ferge kl.16:00 eller 16:30)

Faxsen går til Bodø

Middag underveis

18:00 - Ankomst Kjerringøy (ferge 18:30/19:15)

20:30 - Ankomst Bodø

Det er lagt opp til tolv plasser for overnatting ombord, samt tjue dekksplasser og eventuelt ekstra tur mellom Tårnvik og Rørstad om behov.