Historisk informasjon om Bodø domkirke

I forbindelse med 60-årsfeiringen av Bodø domkirke, legger vi her ut litt historisk materiell og bilder. Her får du servert noe informasjon om historien bak og debattene om byggingen av Bodø domkirke. Olav From Hoff har laget et album som viser diverse heftige innlegg og debatter i media.

Historisk informasjon om Bodø domkirke

Vi takker Arkiv i Nordland for samarbeidet og legger her ut peker til Olav From Hoff sitt album hvor han på oppfordring fra menighetsrådet har samlet materiale som belyser den store og heftige debatten som var i Bodø by da den nye domkirken skulle reises etter bybrannen.

Dette er en spe start på å få samlet dokumentasjon og historisk materiell fra vår lokale kirkehistorie.

Hvis noen sitter på historisk materiell i form av lyd, tekst bilder eller film som omhandler Bodø domkirke, må du gjerne dele dette med oss. Kontakt da diakon Solveig Seines på e-post ss788@kirken.no eller på telefon 90837896.