Konfirmasjon

Ordet bekreftelse kommer av det latinske verbet bekreftelse, som betyr å styrke, bekrefte, stadfeste eller «å gjøre sterk». Konfirmasjonstiden i kirken er ikke bare for deg som tror, ​​kirken er et rom for tro, undring og usikkerhet. I konfirmasjonstiden får du mulighet til å utforske mange viktige spørsmål sammen med andre.

Det står ingenting i Bibelen om å bli konfirmert. Men det står om at vi skal lære om hva vi blir døpt til . Hos oss er det vokst fram en tradisjon som vi har kalt bekreftelse. Vi erfarer at unge nå for tiden har veldig sprikende kunnskap om hva kristendom er. Mange har forestillinger fra Internett og ekstreme former for religion. Konfirmasjonstiden lærer deg om Gud og deg selv. Det blir laget rom for å snakke om livet – både på godt og vondt. Konfirmasjon er en gammel tradisjon som markerer overgangen fra barn til voksen.

Den norske kirkes ordning for Kkonfirmasjon er i dag en forbønnshandling med bekreftelse av Guds løfter ved dåpen. Å være døpt er en forutsetning for å delta i selve konfirmasjonsgudstjenesten, men alle kan delta i konfirmasjonstiden i Den norske kirke. Konfirmasjon og dåp henger sammen. Derfor blir mange unge døpt i løpet av bekreftelsestiden. Som konfirmant får man mange nye opplevelser. Du får rom til å vokse som menneske uten krav om å prestere. Bli med på spennende og lærerik reise frem til den høytidelige konfirmasjonsdagen!

Tid for refleksjon og opplevelse

Konfirmasjonstiden er en tid for refleksjon og opplevelse. I løpet av konfirmasjonstiden får ungdommene vite mer om seg selv, kristendommen og Gud - og om hva troen kan bety i hverdagen.

Unable to show searchform here, because there is no searchpage setup for the local unit. Fix this by adding a searchpage right below the local startpage

Kontaktinformasjon for Innstranden menighet

Besøksadresse:
Hunstad kirke
Hunstadringen 2
(åpen kirke de fleste hverdager)

Postadresse:
Bodø kirkelige fellesråd
Dronningens gate 18, 4.etg
8006 Bodø

Fakturaadresse:
Innstranden sokn
Dronningens gate 18
8006 Bodø
EHF/Org.nr.: 915 182 135
E-post: regnskap.bodo@kirken.no

Be om referanse fra den som bestiller:
Navn + hva det kjøpes inn til.

E-post: innstranden.menighet@kirken.no

Telefon: 75 50 03 00 (felles sentralbord for alle kirker)

Man-Fre 09:00 - 14:30

Lunsj mellom 11:00 - 11:30 (sentralbordet er da stengt)