Velkommen som konfirmant i Rønvik kirke - 2025

Påmelding til konfirmasjon er i gang. Vi har ulike grupper og du må velge en av dem. Alle gruppene vil ha samme type temaer i løpet av året. I tillegg er inndelingen litt etter aktivitet og interesser. Både du som tror, tviler, er usikker, ikke tror, ikke har tenkt på sånt før eller er nysgjerrig er velkommen som konfirmant.

Foto: Hedvig A. Halgunset/Kirkerådet

Velkommen som konfirmant i Rønvik kirke.

Klikk her for påmelding

Undervisningsopplegg i Rønvik kirke

Her er litt om de ulike gruppene: Plan for undervisning sendes ut etter sommeren. Oppstart av gruppene vil være i uke 37 Gruppene har ikke undervisning hver uke. Det er satt tak på 20 på hver gruppe. Hvis det er fullt må du velge en annen.

Konfirmasjonsdatoer følger i all hovedsak skolekretsene etter hvor folk bor. Dersom dere ønsker en annen dato må dere skrive det i kommentarfeltet.

Her er datoene:

Saltvern 3 og 4. mai

Rønvik / Løpsmark 10 og 11.mai

Ved spørsmål, ta kontakt med oss på mail til : konfimant.ronvik@kirken.no

Her er gruppene:

Bakegruppe

Undervisning mandager  kl 15:00- 16:30 i tillegg kommer det til å være noen lørdager.

Høstfestival

Undervisning onsdager kl 15:00- 16:30

Denne gruppa skal delta på Høstfestival i Hunstad kirke 21.-24 november.Det blir overnatting, sang, musikk, lek, og aktiviteter. ca 250 ungdommer fra hele Nordland er med. Arrangør KFUK / KFUM

WOK- Week-end, Opplevelse- Kultur

Undervisning tirsdager kl 17:00- 19:30

Denne gruppa skal delta på seminarhelg med Ten-Sing Norway i mars

i Hunstad kirke. Det blir overnatting, sang,seminarer om drama, dans,band, og sang. Arrangør KFUK / KFUM

Kreativ / Gjenbruk

Undervisning tirdager 15:00- 16:30

Lage nytt av gammelt

Samarbeid med kreativt gjenbrukssenter

Julegaveverksted

Friluftsliv / Tur/ Speiding

Undervisning onsdager kl 18:00-20:00

Samarbeid med speiderne

Turer

Overnatting

Alternativt opplegg

Tilpasset opplæring

For deg som trenger ekstra oppfølging

Undervisning eller liten gruppe

Opplegg avtales med oss

Konfirmasjonstiden i Rønvik består av: Vennskap og fellesskap, bibel, dåp, nattverd, mat, musikk, teater, forming og kunst, kultur, film, leir, sport, globalt engasjement, natur og miljø, etikk, og ikke minst tro, tvil og gudstjeneste. Det blir grupper som tar for seg de store og små spørsmålene.

Vi har ikke alle svarene, men sammen kan vi stille viktige spørsmål om kristendom og tro. Sammen kan vi samtale og erfare hvordan vi kan utvide horisonten og kunnskapen vår med gode opplevelser gjennom ulike former for aktiviteter.  Alle skal ha samme mengde undervisning og delta i minst 8 gudstjenester.

Er du nysgjerrig på hva som skjer i konfirmasjonstida? Gå inn på TikTok #konfirmantene og se da vel😊

Vi gleder oss til å møte deg som er konfirmant og dere som er konfirmantforeldre.