Fastetiden i Saltstraumen Menighet

Søndag 23. mars er det fastelavenssøndag og gudstjeneste med dåpe, karneval og Tårnagenter i Saltstraumen Kirke. Så er fastetiden i gang.

Fastetiden i Saltstraumen Menighet

Fra askeonsdag 26. februar er fastetiden i gang og varer frem til påske. I våre kirker markerer vi fastetiden gjennom gudstjenestene.Vi tar fram korset som gjennom fastetiden minner oss om Jesu tunge vei mot kors og død.

Fasteaksjonens regnbuelys og regnbuebønn viser også vei gjennom fastetiden. Hver uke har sin farge og sin bønn. Bønner, lys og garntråd er satt frem på et bord.Trådene kan knytes rundt håndleddet eller knytes på bønnetreet som står ved siden av. I bønnene som er laget av Kirkens Nødhjelp minnes vi om at det Jesus gjorde og gjør for oss kan motiverer til å gjøre noe og gå et stykke på veien for andre som trenger oss.

Ta gjerne med en fastebøsse hjem, og forbered deg på fasteaksjonen tirsdag 31. Mars. Konfirmantene med flere kommer fra dør til dør med bøsse for å samle inn penger: Gi et liv med vann! Kunne du tenke deg å være med som bøssebærer, så blir vi veldig glad. Det går an å ta med en venn eller en i familien.

Ta da kontakt med kateket Bergljot: 4889537.

Kontaktinformasjon for Saltstraumen menighet

Postadresse: Mølnbakken 84, 8050 Tverlandet

Kontoradresse:  Mølnbakken 84, 8050 Tverlandet

Besøkstid: man - fre 09:00-14:00 (kan være noe uregelmessig bemanning, men er døren åpen er du hjertelig velkommen inn)

Fakturaadresse:
Saltstraumen sokn
Dronningens gate 18
8006 Bodø
EHF/Org.nr.: 976 999 789
E-post: regnskap.bodo@kirken.no

Be om referanse fra den som bestiller:
Navn + hva det kjøpes inn til.

E-post: saltstraumen.menighet@kirken.no

Telefon: 75 50 03 00 (felles sentralbord for alle kirker)

Man-Fre 09:00 - 14:30

Lunsj mellom 11:00 - 11:30 (sentralbordet er da stengt)