Er forsoning mulig?

Kirken er et flott samlingssted og Gudshus for mange. Et sted der man kan finne tilhørighet, dele store og viktige livshendelser, og opplever gode stunder. Få øye på Gud. Sånn er det ikke for alle- eller alltid.

Foto: Elin Wood

Av Stine Wium Jakobsen og Elin Wood

«Gjør døren høy, og kirken vid», liker vi å si! Det er det vi jobber for. Men kan vi forvente at folk som tidligere har kjent seg bortvist fra kirken, vil returnere uten forsoning? Mange som har fått dype og gjerne fortsatt vonde sår, kan kjenne dette vanskelig.

Vi inviterer til en forsonings prosess. Kulturkvelden i Egersund kirke 23. mai vil reflektere dette. Hoved essensen er at vi ønsker å gi en kveld med gode, muligens sterke opplevelser, hvor sår eller usynlige arr anerkjennes.

Arrangementet er selvfølgelig også åpent for de som har gode opplevelser med kirken, og ønsker en sterk og reflekterende stund!

Konserten som varer om lag en time, vil bestå av ulike uttrykk i sang og musikk v/Kristine Hovda, Oda Longfjeld Sætrevik og Beth Elin Byberg. Dans v/Cathrine Ouff, dikt av Ingvar Hovland lest av ulike stemmer, appell v/biskop Anne Lise Ådnøy og levende bilder v/Ivar Barane.

Vi vet at tiden ikke leger alle sår, men en god prosess, god kommunikasjon, og gode opplevelser håper vi kan hjelpe.