«Sommerens store suksess i Egersund».

Det er ordene Dalane Tidende bruker om Musikkstund i kirken i omtalen av den nest siste konserten dette året. En flott, og fortjent, attest til det arbeidet Egersund musikkråd, ved Axel Seglem, og Egersund kulturskole, ved Svein Tengesdal, legger ned år etter år for å gi egersundere og tilreisende gode musikkopplevelser.

Musikkstund med Ebba Rydh og Jostein Betten Foto: Svein Tengesdal

Hver mandag, onsdag og fredag i juli har besøkende i kirken kunnet nyte en halvtime med musikk i forskjellige sjangre, og med ulike instrumenter, fremført av både kjente og mer ukjente musikere. Ikke minst får yngre musikere vist frem sine talenter. Seglem og Tengesdal har den riktige teften for både kvalitet og publikumsappell.

Musikkstund i kirken har funnet sitt rette format. Besøkstallene viser med all tydelighet at dette er et kulturtilbud som blir satt pris på. Egersund musikkråd og Egersund kulturskole, eller nærmere bestemt Axel Seglem og Svein Tengesdal, fortjener stor takk for at beriker oss alle med disse musikkopplevelsene. Vi ser med stor spenning frem til programmet i 2023, året for 400-årsfeiringen av Egersund kirke!

Knut Pettersen