Nytt tilbud: Småbarnstreff

Etter initiativ fra småbarnsmødre selv, ble det denne våren etablert et nytt tilbud i Eigerøy Arbeidskirke som nå vil videreføres også til Egersund.

Stine Carlsen, Therese Steinberg, Marthe Hovland og Emilie Kristiansen trives på småbarnstreff sammen med Emilie, Even, Alma og Casper. Til høsten skal noen begynne å jobbe igjen, men er glad for at det vil være et tilbud for de som er interessert!

Av Trine Longfjeld Sætrevik

Savnet etter et sted å være sammen med andre småbarnsforeldre og småbarn kjente disse mødrene på, da de tidligere i år tok kontakt. Håpet var å kunne låne lokalene til å treffes. Initiativet fra Emilie Kristiansen utviklet seg til tilbudet som nå kalles for Småbarnstreff. Emilie kjente til flere som gikk hjemme med førskolebarn, og har to ganger i uken tatt ansvar for å låse opp lokalene i arbeidskirka, for et sted å leke og snakke sammen. Mødrene sier selv at de synes det er synd at den åpne barnehagen er lagt ned, og tok grep selv.

Veien videre

Menighetene i Eigersund synes dette er et godt initiativ, og har nå tatt oppfordringen om å lage et tilbud for de som går hjemme med små barn. Diakonimedarbeider Annette Riise har nå etablert et samarbeid med frivillighetssentralen, og "Småbarnstreff" vil til høsten fortsatt være et tilbud. Fra høsten av vil det finne sted på Menighetssenteret (Kirkekontoret i Damsgårdsgaten) annenhver mandag. De andre mandagene vil lokalene i Eigerøy Arbeidskirke være åpne, og her vil vi samtidig arrangere babysang. På denne måten håper vi å kunne tilby et sted å treffes hver uke. Så er du hjemme med barn på dagtid til høsten, håper vi å se deg her! Følg med for oppstart etter sommerferien!