Samtaleopplegg til høstens temagudstjenester

Til temaene som tas opp på de fire temagudstjenestene høsten 2017, er det utarbeidet et opplegg for bibelgrupper og samtalegrupper.

Temaene som tas opp i gudstjenestene i forbindelse med reformasjonsmarkeringen, egner seg godt til gruppesamtaler. (Illustrasjonsfoto: k-stud.no)

Studieopplegget gjennomgår de fire temaene. Det er lagt opp til fire gruppesamlinger, én i forkant av hver gudstjeneste. Gruppene samtaler både om temaet og om bibeltekstene de vil møte på søndagens gudstjeneste.

Mange steder er det etablerte bibelgrupper/samtalegrupper. Disse oppfordres til å bruke fire gruppesamlinger på dette opplegget. Men nye grupper kan også etableres med tanke på fire samlinger i høst.

Studieopplegget er godkjent av K-stud som støtteberettiget opplegg for 8‒12 timer. Det blir ikke utgitt som en trykksak, men hele opplegget finner du her.

Det er tidligere lagt ut ressursmateriell til planlegging av temagudstjenestene, med forslag til salmer og bønner, samt gjennomgåelse av alle bibeltekstene som skal brukes. De fire temagudstjenestene skal gjennomføres i alle landets kirker:

Søndag 27. august ‒ tema: Nåden alene
Søndag 17. september ‒ tema: Skaperverket er ikke til salgs
Søndag 15. oktober – tema: Frelsen er ikke til salgs
Søndag 19. november – tema: Mennesker er ikke til salgs

Kontaktinformasjon for Etnedal kyrkjelege fellesråd

Kyrkjevegen 26, 2890 Etnedal

Åpningstider: 09.00-15.00 (Måndag, tysdag, torsdag og fredag)

Etnedal kommune: 611 21 300

Kyrkjeverje:  955 28 013

Sokneprest:  913 93 314

Kyrkjetenar:  918 22 336