Pinsens gudstjenester 2024

Velkommen til gudstjenester både 1. og 2. pinsedag. Her får du oversikten over hva som foregår hvor, pinsen 2024.

Pinsens gudstjenester 2024

Gudstjenester søndag 19.5 (1. pinsedag) kl. 11.00

Prekentekst: Johannesevangeliet 14,15–21 Talsmannen og Jesu bud
Hovland i gudstjenesten: «Du sender ut din Ånd»

• Domkirken: v/ prost K. R. Hauge. Nattverd. Åpen kirke etter gudstjenesten.
  • Glemmen: Høytidsgudstjeneste med sang og musikalsk medvirkning av Renate Gjerløw Larsen. Felles for Gamle Glemmen og Glemmen menigheter. Dåp. Nattverd. Prest: H. Fagermoen. Skyss: 948 23 021.
  • Gamle Glemmen: se Glemmen
  • Gressvik: Høytidsgudstjeneste. Kirkekoret synger. Prest: K. Ertzeid. Dåp. Nattverd. Skyss: 949 74 830.
  • Onsøy: Høytidsgudstjeneste. Prest: L. H. Johansen. Nattverd. Skyss: 469 67 975.
  • Kjølstad: Høytidsgudstjeneste med feiring av kirkens bursdagsfest. Prest: P. K. Steiro. Nattverd. Skyss: 911 60 320.
  • Heie gård: v/ K. Winlund og L. T. J. Larsen. Felles for Gamle Fredrikstad og Torsnes menigheter. Nattverd.
  • Rolvsøy: v/ prest R. Lilleaasen. Dåp. Nattverd. Skyss: 915 79 109.
  • Kråkerøy: v/ prest K. Helgen. Dåp. Nattverd.
  • Hvaler kirke: Høytidsgudstjeneste v/ G. Hummel og S. E. Gundersen. Dåp.
  • Tomb kirke: v/ prest I. B. Melve. Nattverd. Skyss: 907 37 083.

Gudstjenester mandag 20.5 (2. pinsedag)

Prekentekst: Johannesevangeliet 6, 44-47

• Domkirken kl. 10.00: Felles pilegrimsvandring for Domkirken, Glemmen og Gamle Glemmen menigheter. Prest: K. R. Hauge.
  • Glemmen: se Domkirken
  • Gamle Glemmen: se Domkirken
  • Gressvik og Onsøy kl. 12.00: Felles friluftsgudstjeneste på Solbukta. Prest: L. H. Johansen. Grilling av medbrakt mat etter gudstjenesten.
  • Gamle Fredrikstad kl. 11.00: Fellesgudstjeneste for menighetene på Østsiden. Prest: L. T. J. Larsen. Nattverd.
  • Kråkerøy kl. 12.00: Gudstjeneste på Solliheimen. Prest: K. Helgen.
  • Tomb kirke kl. 11.00: v/ prest I. B. Melve. Nattverd.