Domkirken + Idyll = sant

Domkirken har åpent fra kl 14 til 02 under Idyllfestivalen! Velkommen til et hvilested, noen å snakke med, toalett, mobillading, frukt og vann og et trygt sted å vente før du blir hentet.

Domkirken + Idyll = sant

Fredrikstad domkirke har også i år i samarbeid med IDYLL Festivalen om åpen domkirke fredag 21. og lørdag 22. juli. Nå utvider vi åpningstidene fra kl 14.00 og til kl 02.00.

Under Idyllfestivalen i 2023 var åpen kirke et kjærkomment tilbud for mange. Rundt 2000 ungdommer var innom og fikk slappe av, kjøle seg ned i varmen og fikk påfyll av vann og frukt. Mange ventet også i kirken på å bli henta av foreldrene sine.

Tilbakemeldingene fra de som var innom var overveldende positiv

Dette er helt utrolig bra, for et fantastisk tilbud. Jeg blir skikkelig rørt. Tusen, tusen takk, sa en 17-år gamle jente på vei ut av Domkirken etter å ha fått påfyll av energi før turen gikk hjemover.

Domkirken vil ha ansatte og frivillige fra menigheten til stede, og hele tilbudet er selvfølgelig gratis for de besøkende. Nytt i år er en kunstutstilling i kirkerommet der Jonas Berg (f. 2009) stiller ut malerier. Han er en ung fremadstormende kunster, som i fjor bl.a. var offisiell IDYLL-kunstner.

Markedssjefen i IDYLL, Stian Berntsen, roser tilbudet:

Vi er enormt takknemlige for et fantastisk samarbeid med domkirken vår. Det er flott å se at dette tilbudet dekker et såpass stort behov for våre festivalgjester.

IDYLL sponser Domkirken med 2.000 flasker vann som blir delt ut til alle som er tørste etter en lang dag på festivalen.

Idyllfestivalen arrangeres på Isegran 21. og 22 .juni 2024! Se oversikt over program og artister i lenken nederst på siden.